برگزیدگان جشنواره قرآنی المصطفی در سنگال معرفی شدند
کد خبر: 4135855
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵
در آستانه عید سعید فطر

برگزیدگان جشنواره قرآنی المصطفی در سنگال معرفی شدند

در آستانه عید سعید فطر ۱۴۴۴ و همزمان با اختتامیه نمایشگاه قرآن کریم، برگزیدگان جشنواره قرآنی المصطفی در سنگال معرفی و با حضور مسئولین ایران و سنگال مورد تکریم و تقدیر قرار گرفتند.

حسین اسدی، مدیر نمایندگی المصطفی در سنگال

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیین اختتامیه نمایشگاه و جشنواره قرآنی المصطفی با حضور طلاب، استادان و شخصیت‌های قرآنی و جمعی از برگزیدگان مدارس و مؤسسات قرآنی عصر امروز جمعه یکم اردیبهشت ماه در مسجد مسالک الجنان شهر داکار پایتخت سنگال برگزار شد.

پس از قرائت قرآن کریم توسط سیدنا علی سیسه از طلاب نمایندگی منطقه‌ای جامعةالمصطفی در سنگال، حسین اسدی، مدیر نمایندگی در سخنانی ضمن خیر مقدم در سخنانی اظهارکرد: خدا را شاکریم که به همت جامعةالمصطفی و با همکاری نهاد‌های قرآنی منطقه، نخستین نمایشگاه و جشنواره قرآنی را در پایتخت سنگال برگزار کردیم.

وی افزود: این نمایشگاه به عنوان یکی از برنامه‌های جشنواره قرآنی المصطفی در بخش‌های مختلف علمی، پژوهشی، هنری، فرهنگی خدمات ارزشمندی را با حضور همکاران بومی منطقه به مردم شریف سنگال ارائه کرد که از جمله آن می‌توان به ارائه آخرین منشورات علمی المصطفی همچون کتاب، پایان‌نامه و مقالاتی با موضوع علوم و معارف قرآنی، تفسیر، ترجمه‌هایی از قرآن کریم به زبان‌های مختلف اشاره کرد.

اسدی ادامه داد: در بخش هنری آثار زیبایی از هنرمندان ایرانی و سنگالی همچون تابلو‌های خوشنویسی، نقاشی‌خط، تذهیب، معرق چوب، فرش و بافت، عکس و پوستر‌ها و تصاویر مفهومی تولید شده توسط هوش مصنوعی، فیلم، موشن‌گرافیک و ... در قالب تابلو، بنر، فیلم در معرض بازدیدکنندگان قرار گرفت و از دیگر بخش‌های این نمایشگاه، معرفی فعالیت‌های قرآنی گسترده قرآنی در جمهوری اسلامی ایران و جامعةالمصطفی و نیز مؤسسات برجسته قرآنی در سنگال و گامبیا بود.

برگزیدگان جشنواره قرآنی المصطفی در سنگال معرفی شدند

مدیر نمایندگی منطقه‌ای المصطفی در سنگال بیان کرد: در بخش ویژه نمایشگاه مصاحفی نفیس و خطی از خوشنویسان برگزیده منطقه، استادان حافظ و آثار دست‌نویس مشایخ و رهبران دینی کشور‌های سنگال و گامبیا به نمایش درآمد که با استقبال خوب مردم همراه بود و از بخش کتاب‌های قرآنی کودکان می‌توان به عنوان یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این نمایشگاه نام برد.

نفرات برگزیده بخش کتبی و شفاهی

در رشته تفسیر خانم أنت فال و آقایان مبند انجای و أحمد وری باه به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم و در رشته شرح حدیث، آقایان محمد لمین صامب، بوبکر صو و خانم أنت فال حائز رتبه‌های برتر شدند.

اسدی با اشاره به مرحله نهایی مسابقات قرآنی و حدیثی در سنگال بیان کرد: مرحله نهایی بخش شفاهی جشنواره قرآن و حدیث المصطفی در رشته‌های حفظ کل، حفظ سه جزء و تلاوت ترتیل قرآن کریم در محل مسجد مسالک الجنان برگزار شد و پس از رقابت ۲۱ نفر از راهیافتگان به این مرحله از کشور‌های سنگال و گامبیا، این جشنواره نفرات برتر خود را شناخت.

وی به نفرات برگزیده اشاره کرد و افزود: در رشته حفظ کل فاطمه صو و محمد صامبا جالو از سنگال و شیخ تیجان صالح امبای از گامبیا حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

در رشته حفظ سه جزء: آقایان مصطفی انیانغ، یعقوب حیدرا و مصطفی سین به رتبه‌های اول تا سوم دست یافتند.

در رشته ترتیل: آقای سیدنا علی سیسه و خانم زینب غای و آقای عبدالعزیز سیلا حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

آقایان محمد مختار سیلا، محمد انجای، محمد غی و حامد جالو داوری این مرحله از مسابقات را بر عهده داشتند.

سپس، جبرئیل سیس مدیر اجرایی جشنواره، گزارشی از رویداد‌های چندگانه اعم از مسابقات ویژه طلاب، دانشجویان و برگزیدگان مؤسسات قرآنی در رشته‌های حفظ کل، سه جزء، تلاوت ترتیل، تفسیر قرآن کریم و شرح حدیث، همچنین برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی در حاشیه جشنواره ارائه کرد.

گفتنی است در برپایی جشنواره قرآنی کریم، برخی از نهاد‌های بومی از جمله اتحادیه موسسات و مدارس قرآنی، مشاور امور دینی وزارت کشور سنگال، موسسه گسترش خوشنویسی قرآن کریم، نمایندگی طریقت اسلامی مریدیه در داکار و مدرسه قرآنی امام زین‌العابدین(ع) گامبیا، مدیریت مسجد بزرگ مسالک الجنان با نمایندگی جامعة المصطفی در سنگال همکاری داشتند.

برگزیدگان جشنواره قرآنی المصطفی در سنگال معرفی شدند

انتهای پیام
captcha