گفتمان‌سازی عفاف و حجاب مهم‌ترین سنگر‌ تمدن اسلامی است
کد خبر: 4136378
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱

گفتمان‌سازی عفاف و حجاب مهم‌ترین سنگر‌ تمدن اسلامی است

کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: گفتمان سازی حیا، عفاف و حجاب به‌ عنوان مهم‌ترین سنگر تمدن اسلامی و لزوم تقویت آن در بین آحاد جامعه از اهداف «جشنواره گوهرشاد» است.

سارا حقی کارشناس مسائل فرهنگی تبلیغات اسلامی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، سارا حقی، کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل، پنجم اردیبهشت‌ماه، در جلسه هماهنگی ستاد استانی «جشنواره گوهرشاد» به تبیین اهمیت ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه پرداخت و اظهار کرد: وضعیت کنونی جامعه در زمینهٔ رعایت شئونات حجاب و عفاف و تبدیل مسئله حجاب به بهانه‌ای برای ناامنی و اغتشاشات اخیر در کشور، ضرورت اقدام عاجل برای کنترل روند رو به رشد ناهنجاری‌های این حوزه را ایجاب می‌کند.

وی افزود: نهاد‌ها و کنشگران اجتماعی عرصه حجاب و عفاف به مجموعه‌ای از راهکار‌ها و ایده‌های خلاقانه عملیاتی لازم برای مدیریت و هدایت صحنه حجاب و عفاف کشور نیاز دارند که تحقق این امر با همفکری و هم‌افزایی این نهاد‌های فرهنگی میسر است. 

کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل تشریح کرد: گفتمان سازی حیا، عفاف و حجاب به‌عنوان یکی از مهم‌ترین سنگر‌های تمدن اسلامی و لزوم تقویت آن در بین آحاد جامعه را از اهداف «جشنواره گوهرشاد» است.

وی تشریح کرد: از دیگر اهداف این جشنواره ملی، مانور تبلیغی رسانه‌ای جبهه حجاب و عفاف کشور، به‌منظور امیدآفرینی و افزایش خودباوری در بین جریان انقلابی، هم‌افزایی میدانی و رسانه‌ای بیشتر و جلوگیری از کمرنگ شدن دغدغه‌ها و عزم‌ها در این حوزه و افزایش مشارکت مردم و هنرمندان درزمینهٔ تبلیغ و ترویج ارزش‌ها و باور‌های حوزه حجاب و عفاف است.

حقی تصریح کرد: شناسایی، تعمیم و تدوین ایده‌های خلاقانه عملیاتی درزمینهٔ کنترل و هدایت مسائل و معضلات حوزه حجاب و عفاف کشور به‌صورت کتاب الکترونیکی از مهم‌ترین وظیفه متولیان فرهنگی در «جشنواره گوهرشاد» است.

وی اضافه کرد: در جشنواره گوهرشاد تلاش بر آن است تا با بسترسازی برای پیشرانی نیرو‌های مردمی و نیز تسهیل گری، ایجاد تعامل و هم‌افزایی بین دستگاه‌های حاکمیتی درزمینهٔ حجاب و عفاف، فعالیت‌های فرهنگی اثربخش اجرا شود.

کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل عنوان کرد: محور‌های «جشنواره گوهرشاد» شامل رویداد ایده‌های خلاقانه عرصه حجاب و عفاف (طرح-مقاله-پژوهش و...)، برگزاری نمایشگاه‌های عفاف و حجاب در سطح استان (سازمان تبلیغات اسلامی، شهرداری، استانداری، مدارس، بسیج، حوزه‌های علمیه، مکان‌های پرتردد در سطح شهر و...) و مسابقه مردمی گوهرشاد است.

وی اعلام کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل ارتباط داشته یا به آدرس  goharshadfestival.ir مراجعه کنند.

حقی گفت: این جشنواره تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه در اردبیل اجرا می‌شود و به آثار ارسالی برتر پس از داوری و بررسی نهایی، در مراسمی که به مناسبت روز دختر در تاریخ ۳۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، جوایزی اهدا و از صاحبان آثار در راستای اجرای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha