جامعه کارگری کرمان در برابر جریان‌های معاند ایستادگی کرد
کد خبر: 4136516
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸

جامعه کارگری کرمان در برابر جریان‌های معاند ایستادگی کرد

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه جامعه کارگری استان در برابر اغتشاشات محکم ایستاد، گفت: علیرغم اینکه رسانه‌های معاند به دنبال برنامه‌های خود بودند جامعه کارگری استان با این جریان همراهی نکرد و هیچ اعتصابی در استان شکل نگرفت.

نشست خبری مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، مجتبی مصباح، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان امروز، ۵ اردیبهشت‌ماه در نشست خبری به‌مناسبت آغاز هفته کار و کارگر و بسیج کارگری ضمن تقدیر از جامعه کارگری استان به دلیل عملکرد خوب در مقابله با اغتشاشات اخیر کشور، گفت: علیرغم اینکه رسانه‌های معاند به دنبال برنامه‌های خود بودند جامعه کارگری استان در برابر اغتشاشات محکم ایستاد و با این جریان معاند همراهی نکرد و هیچ اعتصابی در استان شکل نگرفت که این بصیرت ستودنی است.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده یک سال گذشته پرداخت و گفت: کرمان رتبه پنجم از لحاظ اشتغال‌زایی را در کشور به دست آورد و با نرخ ۳ و یک دهم درصد کاهش، در رتبه چهارم از لحاظ کاهش نرخ بیکاری قرار گرفت.

مصباح با اشاره به ایجاد ۷ مرکز کارآفرینی و ۲۵ شرکت کاریابی جدید در سال گذشته، صیانت از حقوق افراد را از وظایف اداره کار دانست و گفت: بیش از ۶۰۰ تشکل کارگری در استان وجود دارد که مشکلات را در فضایی سه جانبه حل کرده و آرامش را در فضای کارگری برقرار می‌کنند.

وی با تأکید بر ایجاد عدالت مزدی و از بین ناترازی پرداخت حقوق‌ها، اظهار کرد: بخشی از موضوع اشتعالزایی از طریق پرداخت تسهیلات محقق می‌شود که در این راستا ۱۵ هزار  و ۶۷۰ شغل در سال گذشته از طریق تسهیلات در استان ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تصریح کرد: در حوزه فرهنگی اجتماعی نیز اقدامات متعددی انجام شد که برگزاری ۳ هزار و ۴۷۵ نفر ساعت آموزش در حوزه خانواده، عفاف و حجاب و ... از جمله این اقدامات است. همچنین خانه‌های بهداشت کارگری در کارگاه‌های بزرگ راه‌اندازی شد.

وی به موضوع رعایت حجاب و عفاف در جامعه کارگری نیز اشاره کرد و افزود: برای رعایت حوزه حجاب و عفاف تأکید بر تذکر لسانی است و با هنجار شکنان قانون برخورد می‌کند. در زمینه تذکر لسانی نیز بر برخورد دوستانه و لحن مناسب تأکید داریم که در این راستا کارگروه عفاف و حجاب تشکیل شده است.

مصباح در پایان با بیان اینکه ۴۰ برنامه برای بزرگداشت هفته کار و کارگر در استان برگزار می‌شود، گفت: برپایی میز خدمت در نماز جمعه‌ها، برگزاری جشنواره و جشن‌های کارگری، تجلیل از کارگران برتر، برنامه‌های ورزشی منتخب و... از جمله برنامه‌های بزرگداشت این هفته است.

انتهای پیام
captcha