ادامه مخالفت‌ها با ساخت مسجدی در کره جنوبی
کد خبر: 4136856
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰

ادامه مخالفت‌ها با ساخت مسجدی در کره جنوبی

مخالفان ساخت مسجد در شهر دائجوی کره جنوبی تأکید کردند که به اقدامات اعتراضی خود ادامه خواهند داد.

به گزارش ایکنا به نقل از هانی، ساکنان محله دائهیون در تازه‌ترین اعتراضات خود به ساخت یک مسجد در شهر دائجو تصمیم گرفتند دو خوک کوچک را پرورش داده و هر روز در مقابل مسجد به نمایش بگذارند.

کمیته ساکنان محله دائهیون در شهر دائجو اعلام کرد: ما خوک‌ها را همانطور که دیگران سگ یا گربه را در خانه نگه می‌دارند، پرورش می‌دهیم.

یک مرد 53 ساله ساکن این محله موافقت کرده است که از خوک‌ها مراقبت کند؛ وی گفت که هر روز خوک‌ها را به کوچه روبروی مسجد می‌برد .همچنین قرار است جمعه این هفته تجمعی در مقابل دفتر شهرداری در اعتراض به ساخت مسجد برگزار شود.

ساکنان مخالف ساخت مسجد با نزدیک شدن به پایان ساخت، اعتراضات خود را افزایش داده‌اند. سئو جائه وون، رئیس کمیته ساکنان در مصاحبه‌ای گفت: به نظر می‌رسد ساخت مسجد اکنون قطعی است. زمانی که مسجد تکمیل شد، چاره‌ای جز افزایش سطح مخالفت خود نخواهیم داشت.

ساخت این مسجد در ماه‌های اخیر در مرکز جنجال‌هایی قرار گرفته که جامعه مسلمانان محلی و ساکنان منطقه را درگیر کرده است.

چند سال پیش، گروهی از دانشجویان مسلمان در این شهر از یک خانه خالی در محله به عنوان نمازخانه استفاده می‌کردند، اما در سپتامبر ۲۰۲۰، به دلیل کمبود جا، درخواست مجوز بازسازی و توسعه این مکان را از مدیریت محلی گرفتند. با این حال، چند ماه بعد، مقامات شهری تحت فشار برخی از ساکنان که از محل ساخت و ساز شکایت داشتند، نظر خود را تغییر دادند.

موضوع به دادگاه کشیده شد و یک قاضی منطقه با صدور حکمی به نفع دانشجویان مسلمان از دولت خواست که دستور توقف کار را پس بگیرد. در آن زمان، برخی از ساکنان پس از شکست در رأی دادگاه دسترسی به محل ساخت و ساز را با خودروهای خود و بنرهای ضد اسلامی مسدود کردند.

ساخت و ساز مسجد در حال حاضر وارد مراحل پایانی خود شده است و طبق گزارش‌ها، تا نیمه اول سال جاری به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام
captcha