وهابیت و صهیونیست، دلیل تفرقه در جهان اسلام هستند
کد خبر: 4136993
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷

وهابیت و صهیونیست، دلیل تفرقه در جهان اسلام هستند

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: بخش عمده‌ای از دوگانگی و تفرقه جهان اسلام به دلیل همین تفرقه انگیزی‌های انگلیس است که این دو فتنه «وهابیت» و «صهیونیست» را در درون کشورهای اسلامی ایجاد کرده است.

حجت الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالیبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، در آیین سیاسی عبادی نماز جمعه که امروز، 8 اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: انگلیس، 2 آتش خانمان سوز در دامن مسلمانان انداخت که یکی از آنها این بود که صهیونیست‌ها را در فلسطین جای داد، کشور آنها را ایجاد و حمایت کرد.

وی ادامه داد: انگلیس برای این کار، یک کشور اسلامی را حذف کرد و یهودیان و صهیونیست‌ها را به‌جای آنان نشاند؛ صهیونیست‌هایی که طی این 75 سال تا به امروز هزاران و میلیون‌ها جنایت در سرزمین‌های اشغالی انجام داده‌اند.

نوری تأکید کرد: جنایت بزرگ دیگری که انگلیس مرتکب شد این بود که وهابیت را که ساخته و پرداخته دست خودش بود، آورد و در مکه، مدینه و عربستان که آثار اسلامی بیشتر در آنجاها قرار داشت، ایجاد و حمایت کرد و حمایتش به جایی رسید که سلاح و امکانات دست آنها داد تا بتوانند همه آثار دینی را از بین ببرند و حج و زیارت خانه خدا را به انحراف بکشانند.

امام جمعه بجنورد گفت: بخش عمده‌ای از دوگانگی و تفرقه جهان اسلام به دلیل همین تفرقه انگیزی‌های انگلیس است که این دو فتنه «وهابیت» و «صهیونیست» را در درون کشورهای اسلامی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: به همین دلیل از دیرباز با نظام استکباری، پدرکشتگی‌ها را داریم. چراکه بسیاری از پدران ما و شیعیان و مسلمانان توسط همین دو مجموعه در جهان اسلام جان خود را از دست داده و به شهادت رسیده‌اند.

حجت‌الاسلام نوری در ادامه به روز معلم نیز اشاره کرد و افزود: روز شهادت شهید مطهری به‌دلیل الگوگیری از این عالم برجسته، روز معلم نامیده شده است. بهترین الگو برای معلمان ما می‌تواند شهید مطهری باشد و معلمان ما باید به ویژگی‌های این عالم برجسته توجه داشته باشند.

وی تصریح کرد: نیت شهید مطهری، رضایت خداوند متعال، روشن کردن مردم جامعه، تعالی انسان‌ها و همچنین کاشتن عشق و محبت در دل دانش آموزان، جوانان و مردم نسبت به خداوند متعال بود که ضرورت دارد معلمان ما از این شهید والامقام الگو بگیرند.

 

انتهای پیام
captcha