دومین روز دوره آموزشی کاروان قرآنی حج 1402 برگزار شد
کد خبر: 4138060
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸

دومین روز دوره آموزشی کاروان قرآنی حج 1402 برگزار شد

دومین روز از دوره توجیهی ـ آموزشی کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران اعزامی به حج تمتع سال ۱۴۰۲ صبح امروز سه‌شنبه، 12 اردیبهشت‌ماه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، دومین روز از دوره توجیهی ـ آموزشی کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران اعزامی به حج تمتع سال ۱۴۰۲ صبح امروز سه‌شنبه، 12 اردیبهشت‌ماه برگزار شد.

طی این روز اعضای کاروان، دیداری را با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی داشتند. 

برنامه‌های کاروان در صبح روز سه‌شنبه ١٢ اردیبهشت‌ماه، در محل بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت با ارائه گزارشی از سوی محمدتقی میرزاجانی، رئیس دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم آغاز شد.

میرزاجانی در این مراسم با اعلام آمادگی کامل کاروان قرآنی جهت حضور با انگیزه و تأثیرگذار در مدینه منوره و مکه مکرمه، از مسئولان بعثه درخواست کرد تا زمینه فعالیت گسترده کاروان را به ویژه در بین حجاج غیر ایرانی فراهم کنند.

پس از آن حجت‌الاسلام نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، ضمن بیان توصیه‌هایی، حضور کاروان قرآنی در حج امسال را مغتنم شمرد و تأسیس و استمرار این حرکت مبارک را مرهون توجه ویژه رهبر معظم انقلاب دانست.

بیان نکاتی جهت هماهنگی بیشتر اعضا توسط احمد ابوالقاسمی، سرپرست کاروان اعزامی، همچنین ارائه توضیحات اداری و اجرایی توسط تعدادی از مدیران بعثه مقام معظم رهبری، از دیگر بخش‌های این دوره توجیهی بود که تا پیش از ظهر سه شنبه به پایان رسید.

دوره توجیهی - آموزشی کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع سال جاری از صبح روز گذشته دوشنبه ١١ اردیبهشت‌ماه در سازمان اوقاف و امور خیریه آغاز شد و در مقطع بعداز ظهر، با سخنان قاسم رضیعی، سرپرست کاروان اعزامی به حج در سال ۱۴۰۱ ادامه یافت.

رضیعی ضمن مرور تجربیات کاروان در سال گذشته و برخی توصیه‌های پزشکی، به بیان نکات کاربردی مربوط به این سفر پرداخت.

دیدار و جلسه با سیدعلی مقدم، رئیس کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن و استفاده از رهنمود‌ها و توصیه‌های ایشان برای حضور موفق و مؤثر در این مأموریت قرآنی، برنامه بعدی کاروان نور بود.

در ادامه، محمدحسین سعیدیان از اعضای پیشکسوت کاروان هم نکاتی را در خصوص ابعاد معنوی سفر حج متذکر شد.

انتهای پیام
captcha