فعالیت ۶ مدرسه علمیه خواهران در قزوین
کد خبر: 4138083
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰

فعالیت ۶ مدرسه علمیه خواهران در قزوین

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: در حال حاضر قریب به پانصد مدرسه علمیه ویژه خواهران طلبه وجود دارد که از این تعداد سهم استان قزوین ۶ مدرسه است، ۵ مرکز آموزشی سطح ۲ کارشناسی و یک مرکز آموزش عالی که ۴ رشته تخصصی در آن تدریس می‌شود.

کاظم لو مدیر حوزه علمیه خواهران

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا کاظم‌لو، مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین، سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره علامه شهید مرتضی مطهری، گفت: شهید مطهری با نثار جان خود برای ایران تاریخ‌سازی کرد.

وی ادامه داد: حوزه علمیه خواهران یکی از مراکز علمی دینی است که با انقلاب توسعه پیدا کرد و به فرمان امام راحل بسط و گسترش یافت اگرچه قبل از انقلاب تعداد اندکی از خواهران در حوزه‌ها آموزش می‌دیدند اما رسمیت نداشت ولی در حال حاضر قریب به پانصد مدرسه علمیه ویژه خواهران طلبه وجود دارد که از این تعداد سهم استان قزوین ۶ مدرسه است، ۵ مرکز آموزشی سطح ۲ کارشناسی و یک مرکز آموزش عالی که ۴ رشته تخصصی در آن تدریس می‌شود.

این مسئول اظهار کرد: خواهران بعد از اتمام سطح ۳ برای تحصیل در مقطع دکترا به شهرهای دیگر می‌روند که امیدواریم در آینده با همت بزرگان و مسئولین استان قزوین مرکزی برای آموزش سطح عالی ایجاد شود.

وی با اشاره به وضعیت شغلی فارغ‌التحصیلان حوزه خواهران بیان کرد: تعداد بسیاری از‌ فارغ‌التحصیلان حوزه در کسوت معلمی مشغول تدریس هستند، برخی کارمند و استاد حوزه علمیه و برخی دیگر در حال ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین افزود: امام راحل فرمودند که نیمی از جمعیت جامعه بانوان هستند که تربیت نیمی دیگر هم در دست آنان است. این کلام یک فقیه و رهبر و جامعه‌شناس است و واقعیت این است که هر جا خانم و مادر خانواده خوب عمل کرده خانواده‌ موفقی را به جامعه عرضه کرده است.

وی ادامه داد: جایگاه زن هم برای خود و هم برای تربیت نسل بعدی، جایگاهی غیرقابل انکار است و اساس تأسیس حوزه خواهران، تربیت و ایجاد مرجعیت علمی برای بانوان است که به تربیت مادر و معلم و مدیر منتهی می‌شود.

کاظم‌لو با اشاره به اجرای طرح امین در مدارس آموزش و پرورش گفت: اعزام خواهران حوزه در قالب طرح امین برای حضور در کنار دانش‌آموزان برنامه موفقی بود که مدیران مختلف استان در سطوح مختلف به آن اذعان دارند و اگر در حال حاضر اقدامات حوزه علمیه مورد هجمه دشمنان است یعنی این مرکز کار خود را به درستی انجام داده و خشم دشمنان را برانگیخته است.

وی بیان کرد: دشمن برای از بین بردن تمدن اسلامی نقشه‌ها دارد و امروز در پی آن است که خانواده‌ها از فرستادن فرزندان خود به حوزه هراس داشته باشند، چرا که در این میدان جنگ ترکیبی، امنیت آن‌ها از سوی معاندان تهدید می‌شود. میدان جنگ همواره برقرار است و فقط تاکتیک و جریان عملیاتی کمی تغییر کرده است.

انتهای پیام
captcha