فعالیت ۱۳۰۰ مدرسه تخصصی قرآن در کشور
کد خبر: 4138763
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴

فعالیت ۱۳۰۰ مدرسه تخصصی قرآن در کشور

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از فعالیت یک هزار و ۳۰۰ مدرسه تخصصی قرآن در کشور خبر داد و گفت: تنها مدارس تخصصی ۳ استان به صورت کامل در زمینه حفظ فعال هستند و سایر استان‌ها ۵۰ درصد فعالیت دارند.

میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورشمیکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به چگونگی فعالیت مدارس حفظ‌محور قرآن، گفت: دستورالعمل اعلام آمادگی برای تغییر رویکرد مدارس تخصصی قرآن به حفظ محور سال گذشته به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ارسال شده است.

وی تصریح کرد: مدارس تخصصی حفظ فقط از دانش‌آموزان علاقه‌مند و دارای استعداد ثبت نام می‌کند و  در کنار مدارس حفظ، مدارس تخصصی باید بتوانند دیگر دانش‌آموزانی که این شرایط را ندارند در زمینه قرآن کریم تحت آموزش قرار بدهند.

باقری با اشاره به اینکه هم‌اکنون یک هزار و ۳۰۰ مدرسه قرآن تخصصی در سراسر کشور فعالیت می‌کند، اظهار کرد: در حال جمع‌آوری اطلاعات هستیم تا از اوایل مهر و آغاز سال تحصیلی جدید، شاهد شروع مدارس حفظ باشیم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: 3 استان کشور در زمینه حفظ قرآن کریم به طور کامل فعال هستند و مابقی استان‌ها ۵۰ درصد در این زمینه فعالیت می‌کنند؛ مدارس تخصصی قرآن در تمامی رشته‌های قرآن کریم فعالیت می‌کنند.

وی در پاسخ به اینکه شیوه همکاری وزارت آموزش و پرورش با مؤسسات قرآنی چگونه خواهد بود؟ گفت: طبق تفاهم‌نامه با اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور، تمامی مؤسسه‌های فعال در زمینه قرآن و عترت می‌توانند با آموزش و پرورش همکاری کنند که در کنار آن با مؤسسه بیت‌الاحزان تفاهم‌نامه جدایی به امضا رسیده است.

باقری در پایان در خصوص وضعیت آموزش و پرورش استان فارس در بخش فعالیت‌های قرآنی، تأکید کرد: استان فارس باتوجه به دارا بودن ظرفیت‌ بی‌شمار، دانش‌آموزان مستعد و همکاران پرتلاش جزو ۷ استان برتر کشور به صورت میانگین است و در برخی از موضوعات نظیر جذب ائمه جماعت مدارس رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام
captcha