مشارکت سازمان اوقاف در مولدسازی وابستگی کشور را کمتر می‌کند
کد خبر: 4139286
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۹
خاموشی در گفت‌وگو با ایکنا:

مشارکت سازمان اوقاف در مولدسازی وابستگی کشور را کمتر می‌کند

رئیس سازمان اوقاف با اشاره به رویکرد این سازمان در راستای تحقق شعار سال و منویات رهبر معظم انقلاب، گفت: در پروژه‌هایی که جنبه وقف رعایت شود، ارزآوری صورت می‌گیرد و به صورت دانش‌بنیان وابستگی کشور کمتر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریهحجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سفر به شیراز و در گفت‌و‌گو با ایکنا از فارس، با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه بهره‌مندی از بقاع متبرکه برای ایجاد پایگاه ‌قرآنی، گفت: در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، طرح مرکز افق (اجتماعی، فرهنگی، قرآنی) در بقاع متبرکه در حال اجراست.

وی با بیان اینکه در این مراکز آموزش روخوانی و روان‌خوانی، کرسی‌های تلاوت، حفظ و مفاهیم قرآن کریم در کنار مضجع شریف امامزادگان در حال برگزاری است، افزود: در ماه مبارک رمضان گذشته در بیش از یک هزار بقعه متبرکه در سراسر کشور کرسی تلاوت قرآن برپا شد و رسانه‌های محلی به پوشش آن پرداختند.

رئیس سازمان اوقاف با اشاره به شیوع بیماری کرونا در سال‌های گذشته گفت: در موضوعات اجتماعی بقاع متبرکه با کمک مردم و موقوفه‌ها نقش بسزایی ایفا کردند و کمک‌های بسیاری به نیازمندان صورت گرفت.

خاموشی همچنین با اشاره به اقدامات فرهنگی مراکز افق بقاع متبرکه گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، هیئت‌های شاخص در امامزادگان و بقاع متبرکه مستقر شدند که از برکات آن شاهد حضور ۵۰ هزار نفری در لیالی قدر سال جاری بودیم.

رئیس سازمان اوقاف در ادامه با اشاره به رویکرد این سازمان در راستای تحقق شعار سال و منویات رهبر معظم انقلاب، گفت: سازمان اوقاف خود را محوری‌ترین مخاطب پیام رهبر معظم انقلاب می‌داند چراکه با بودجه‌های جاری دولت سروکار ندارد و سرمایه‌‌هایی به مفهوم خاص و با قابلیت تبدیل و مولدسازی را در اختیار دارد.

وی به مشارکت سازمان اوقاف در پروژه‌های اقتصادی و مولدسازی اشاره کرد و افزود: در پروژه‌هایی که جنبه وقف رعایت شود، ارزآوری صورت می‌گیرد و می‌تواند به صورت دانش‌بنیان وابستگی کشور را کمتر کند. سازمان اوقاف با موقوفه‌هایی خاص می‌تواند مشارکت کند چراکه تاکنون چندین پروژه صورت گرفته است.

انتهای پیام
captcha