فضای شهر باید مطابق فرهنگ و بوم محلی طراحی شود
کد خبر: 4140169
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰

فضای شهر باید مطابق فرهنگ و بوم محلی طراحی شود

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: سیما و منظر شهری در ارتباطات اجتماعی تأثیر بسزایی دارد، لذا باید فضای شهری مطابق با فرهنگ و بوم محلی طراحی و اجرا شود.

غلامعلی دهشیری، دادگستری یزدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی دادگستری یزد، غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد، 20 اردیبهشت‌ماه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد گفت: هویت فرهنگی شهر در معماری و نوع گسترش و توسعه شهر متجلی است و باید این موضوع مد نظر سیاستگذاران و متولیان مدیریت شهری قرار گیرد.

وی تصریح کرد: یزد، شهری جهانی است و به واسطه بافت تاریخی مورد توجه ویژه گردشگران ایرانی و خارجی قرار دارد لذا نباید اجازه داد توسعه فضای جدید با نماهای غربی و نامتجانس به هویت تاریخی این شهر ضربه بزند.

این مقام قضایی، به مقررات ملی ساختمان و سایر استانداردهای علمی و فنی شهرداری و سایر نهادهای نظارتی در این زمینه تأکید کرد و گفت: در کنار توجه به سیما و منظر شهری، توجه به اصول علمی استحکام و ایمنی بنا نیز ضروری است و هرگز نباید این مسئله مورد تسامح قرار گیرد.

وی، آینده‌نگری در توسعه زیر ساخت‌های عمومی را خواستار شد و افزود: مدیریت شهری نیازمند آینده‌نگری در ارائه طرح‌های توسعه و تغییرات در زیر ساخت‌های عمومی است چراکه هرگونه غفلت و کوتاهی می‌تواند آینده شهر را با چالش‌های مختلف روبرو سازد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، تجمیع نظرات کارشناسی و توجه به سایر ضوابط اجرایی را ضروری دانست و تصریح کرد:‌ مدیریت شهری برای عدم مواجهه با مشکلات فنی و مهندسی و سایر ایرادات احتمالی باید قبل از ارائه طرح‌های توسعه شهری، طی یک فراخوان تخصصی از همه ادارات متولی و کارشناسان مرتبط اخذ نظر کند تا اجرای امور با رعایت همه اصول و موازین مرتبط صورت گیرد.

گفتنی است، در این جلسه مقرر شد جلسات کارشناسی بین‌بخشی با حضور نهادهای متولی مدیریت شهری تشکیل و در خصوص برخی ساخت و سازها شهری،‌ روند توسعه و مشکلات و چالش‌های مرتبط با کمیسیون‌های تخصصی تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام
captcha