آموزش‌و‌پرورش با تقویت هویت ملی آغازگر مسیر ایران قوی است
کد خبر: 4140185
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷

آموزش‌و‌پرورش با تقویت هویت ملی آغازگر مسیر ایران قوی است

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه براینکه مسیر ایران قوی از آموزش و پرورش آغاز می‌شود، گفت: اگر دانش‌آموز اهل نماز، وطن دوست و باحیا تربیت شود، شاهد ایران قوی خواهیم بود.

رضا مراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورشبه گزارش ایکنا از فارس، رضا مراد صحرایی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در چهارمین اجلاس سراسری نماز دانش‌آموزی که امروز، 21 اردیبهشت‌ماه به میزبانی شیراز برگزار شد، گفت: عاقب‌بخیری فرزندان دغدغه معلمان و والدین است و در دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با معلمان ایشان خواستند تا معلمان، دانش‌آموزان را مثل فرزندان خودشان بدانند و هرآنچه برای فرزندان خود آرزو می‌کنند نیز برای دانش‌آموزان نیز بخواهند.

وی افزود: خیر و شر آینده ایران در درون آموزش و پرورش رقم خواهد خورد و آموزش و پرورش با تقویت هویت‌ها ایران را قوی می‌کند بنابراین اگر دانش‌آموز اهل نماز، وطن دوست و باحیا تربیت شود، شاهد ایران قوی خواهیم بود.

صحرایی با تأکید براینکه مسیر ایران قوی از آموزش و پرورش آغاز می‌شود، افزود: عنصر تحول و تغییر نسل‌ها معلمان هستند بنابراین آموزش و پرورش قوی با عزیز نگاه داشتن معلم محقق می‌شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: مدرسه به‌عنوان چشمه جوشش تحول باید از اساس متحول شود و تمامی برنامه‌ریزی‌ها در مدرسه صورت می‌گیرد. یکی از ابعاد تقویت آموزش و پرورش تمرکز بر هویت است و جریان‌سازی فوق‌العاده‌ای در جامعه با قدرت هویت انجام می‌شود.

این مقام مسئول، ایران را در جهان کم نظیر از حیث هویت دانست و اظهار کرد: بسیاری از کشورهای جهان نمادهای تمدنی حتی به اندازه شهر شیراز ندارند لذا باید ارکان هویتی ایرانیان را شناخت.

وی دینداری را یکی از ارکان مهم هویت ایرانیان از دیرباز تاکنون اعلام کرد و گفت: ایرانیان همواره دیندار بوده‌اند و یکتاپرستی ایرانیان در اسلام به اوج رسید لذا نماز به‌عنوان ستون دین هویت بخش است.

صحرایی حجاب و عفاف را یکی دیگر از ارکان هویتی ایرانیان برشمرد و افزود: اگر می‌خواهیم اهمیت نماز و عفاف را بدانیم به آتش دشمن نگاه کنیم چراکه چیزهای ارزشمند را مورد هدف قرار می‌دهد.

پرچم، زبان، ادبیات فارسی و حب وطن از ارکان هویت بود که سرپرست وزارت آموزش و پرورش به آن اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش ایران را از درون قوی می‌کند و هرچه برای قوی کردن ایران نیاز داریم در درون این نهاد مهم است بنابراین باید آموزش و پرورش در صدر اولویت‌ها باشد.

این مقام مسئول نقش‌آفرینی فرهنگیان را در طول انقلاب مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: در اوایل انقلاب اسلامی ایران بیش از 10 هزار معلم در مقامات ارشد کشور قرار گرفتند و از کشور را از چالش‌ها نجات دادند و امروز نیز تعداد قابل توجهی از فرهنگیان در دستگاه‌های اجرایی هستند.

صحرایی تصریح کرد: درک عمیق رهبر معظم انقلاب است که فرمودند برای پیشرفت و عبور از گردنه‌های دشوار به کمک آموزش و پرورش نیاز داریم و نماز عنصر هویت بخش ماست.

وی با تأکید بر تمایز بین خدمات فرهنگی و کار فرهنگی، اضافه کرد: بسیاری از دستگاه‌های اجرای کشور خدمات فرهنگی می کنند اما کار فرهنگی در بطن سازمان وزارت آموزش و پرورش است.

بنابه گفته سرپرست وزارت آموزش و پرورش، دشمن با فستیوال و فیلم‌ها کاری ندارد اما برای تخریب مساجد و مصلی‌ها برنامه‌ریزی می‌کند بنابراین نماز در اولویت اول وزارت آموزش و پرورش فعالیت با وجود 69 هزار نمازخانه در مدارس کشور خواهد بود.

صحرایی با اشاره به اینکه طرح بهار بندگی، نور چشم و سه میم وزارت آموزش و پرورش نمونه کار اصیل فرهنگی است، تأکید کرد: تابستان متفاوتی امسال رقم خواهد خورد و مدرسه میعاد همه فعالیت‌های فرهنگی و فوق برنامه محلات قرار می‌گیرد و ایده مسجد، مدرسه، منزل کاملاً تربیتی است.

وی از تمام دستگاه‌ها و نهادها دعوت کرد تا گرد مدرسه جمع شوند و فعالیت‌ها در مدارس صورت گیرد و در پایان گفت: فارس در فعالیت‌های پرورشی پیشقدم بوده و میزبان برنامه‌های بسیاری قرار گرفته است؛ وزارت آموزش و پرورش فعالیت بسیاری دارد که هر استان می‌تواند طی سال میزبان چندین برنامه ملی باشد.

انتهای پیام
captcha