تبلیغ برای امام زمان(عج) وظیفه حوزه است
کد خبر: 4140211
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
صافی گلپایگانی:

تبلیغ برای امام زمان(عج) وظیفه حوزه است

فرزند آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی تاکید کرد: امروز چقدر از شبکه‌های معاند علیه امام زمان(عج) و امامت کار می‌کنند و وظیفه حوزه ابلاغ فرهنگ مهدویت و نشر آثار آن است.

محمدحسن صافی گلپایگانیبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن صافی گلپایگانی 21 اردیبهشت در همایش«مهدویت و انتظار در اندیشه آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی»، که در مدرسه عالی دارالشفا در قم برگزار شد، گفت: آیت‌الله صافی محدث عالی‌مقام و شخصیتی ولایی و مهدوی در صدسال اخیر بودند. پدر ایشان ملامحمدجواد صافی گلپایگانی از مجتهدین بزرگ و کسانی بودند که در مسئله مهدویت تالیفات گسترده‌ای داشتند و شیدای آقا امام زمان(عج) بودند و مرحوم والد ما در چنین خاندانی بزرگ شدند.

فرزند آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی افزود: اشعار والد ایشان در مورد امام زمان(عج) هم اشعار عجیب و زیبایی است؛ پدر ایشان در برابر بهائیت و منحرفان ایستادند. برخی بهائیون در گلپایگان به تبلیغ عقیده خود می‌پرداختند ولی والد ایشان یک‌تنه همه آنها را بیرون کرد.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: همه بزرگان آیت‌الله صافی را محدث و فقیه و کلامی می‌شناسند ولی امتیاز بزرگی که ایشان دارند همان مسئله اظهار علاقه و ارادت به ساحت مقدس آقا امام زمان(عج) است که ایشان را به عنوان مرجع مهدوی معرفی کرده است؛ شخصیتی که در همه عمر در خدمت به ساحت مقدس امام زمان(عج) از جوانی تا پیری در شهر خود و شهرهای دیگر و کشور خود و کشورهای دیگر بودند.

فرزند آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی تصریح کرد: ایشان در سن 15 _ 16 سالگی یک مجله‌ یعنی همایون را مطالعه می‌کرد و وقتی مطالب خلافی در آن دیدند به نقد آن پرداختند که هنوز این مطالب وجود دارد. همه هم و غم ایشان این بود که امام زمان(عج) را به مردم معرفی كنند تا انس مردم با ايشان بیشتر شود. 

آیت‌الله صافی مردم را به ياد امام زمان(عج) می‌انداختند

وی افزود: ایشان تعریف کردند که آقای بروجردی همیشه سفارش داشتند که در منابر همواره از آقا امام زمان(عج) سخن بگویید و ایشان تا آخر عمر شریفشان این روحیه را داشتند و مردم را به یاد امام زمان(عج)  می‌انداختند؛ ده‌ها پیام به همايش‌هاي مهدوی صادر فرمودند و هر وقت اشخاصی خدمت ایشان می‌آمدند سفارش می‌کردند مردم، عیال امام زمان(عج)  هستند و سعی کنید به آنها خدمت کنید زیرا اولین کسی که خوشحال می‌شود امام زمان(عج)  است و اگر خدمت نکردید اول کسی که ناراحت می‌شوند امام زمان(عج)  است.

وی اضافه کرد: کتاب شریف منتخب در حدود 70 سال که هیچکدام از وسایل امروزی نبود نوشته شد؛ ایشان می‌فرمود که وقتی تبلیغ بهائیت زیاد شد خود آقای بروجردی مدت‌ها منبر رفته و مهدویت را تبلیغ کردند و بعد از مرحوم والد ما خواستند که کتابی در مورد مهدویت نوشته شود و ایشان با چه زحماتی آن را نوشتند.

وی افزود: گاهی برای به دست آوردن یک حدیث، 14 جلد کتاب تاریخ بغداد را می‌خواندند . ایشان کتابی در 4 جلد در مورد فضائل عترت طاهره دارند که در حین مطالعه این کتب، نسخه‌برداری و یادداشت کرده بودند.

استاد حوزه گفت: گاهی برای یک حدیث در کتابخانه‌های متعدد قم و مشهد و تهران تحقیق می‌کردند و این نشانگر شدت علاقه ایشان به ساحت مقدس امام زمان(عج)  است. این کتاب وقتی منتشر شد در جهان اسلام و در بین محققان و استادان جا باز کرد و مقبول بزرگان و شخصیت‌های اسلامی در ایران و مصر  و ... شد و بزرگانی  از آن تمجید کردند. مثلاً یکی از علما گفته است سزاوار است  برای هر مؤمنی که یک جلد منتخب را در خانه خود داشته باشد زیرا این کتاب حتماً مورد عنایت آقا امام زمان(عج)  قرار گرفته است.

تألیف 120 اثر

صافی گلپایگانی اظهار کرد: ایشان 120 اثر دارند که عمدتاً در دفاع از حریم اهل بیت(ع) است و بیش از 20 اثر در خصوص وجود مقدس آقا اما زمان است که ازجمله می‌توان به  کتاب انتظار، عامل مقاومت و حرکت، فروغ ولایت در دعای ندبه، کتاب به سوی دولت کریمه، گفتمان مهدویت، نوید امن و امان اشاره کرد.

وی افزود: یکی از استادان دانشگاه تهران برای بنده نقل کرد که من این کتاب را از ابتدا تا انتها خواندم و اشک ریختم و وصیت کردم که این کتاب را در قبر من بگذارند. بعد از رحلت ایشان یکی از استادان دانشگاه تهران به منزل ما آمدند و گفتند که من فقط به این دلیل در تشییع جنازه ایشان شرکت کردم زیرا خداوند مشیع(تشییع‌کننده) را در ثواب کارهای متوفا شریک می‌گرداند و من خواستم در ثواب یک صفحه کتاب منتخب شریک باشم.

وظیفه حوزه تبلیغ امام زمان(عج) است

فرزند آیت‌الله صافی گلپایگانی اظهار کرد: البته حوزه کار اصلی را در عرصه مهدویت انجام نداده است؛ ما نباید به وضع موجود قانع باشیم، امروز وظیفه حوزه بیشتر از این است؛ منتظران ظهور حضرت از متولیان حوزه بیش از این انتظار دارند؛ امروز چقدر از شبکه‌های معاند علیه امام زمان(عج) و امامت کار می‌کنند و وظیفه حوزه  ابلاغ فرهنگ مهدویت و نشر آثار آن است و حوزه باید افتخار کند سرباز امام زمان(عج) است. 

وی افزود: مؤسسه دارالزهرا با ابتکار ایشان ایجاد شد که الان 1400 نفر از آن فارغ‌التحصیل شده‌اند؛ ایشان مبلغان زیادی به مناطق محروم فرستادند  و اگر متوجه می‌شدند که مبلغی از ایشان تبلیغ کرده است او را مؤاخذه می‌کردند و فقط می‌فرمودند که امام زمان(عج) را تبلیغ کنید. 

وی ادامه داد: امروز وظیفه داریم که منتخب‌الاثرشناسی در حوزه تدریس و کرسی علمی برای آن برپا شود؛ امروز درسنامه منتخب‌الاثر برای حوزه ضروری است و این درسنامه آماده شده است تا حوزه بیشتر با این نوع مطالب آشنا شود زیرا تبلیغ ولایت امام زمان(عج) اصلی‌ترین وظیفه حوزه است کما اینکه خداوند تبلیغ  دین را وظیفه پیامبر برشمرد. 

استاد حوزه گفت: جدایی از امام زمان(عج) هلاکت و جهل است و اگر خواهان درخشندگی بیشتر حوزه هستیم باید بیشتر مباحث مهدوی منتشر شود.

انتهای پیام
captcha