ضرورت تأمین محتوا در نمایشگاه قرآن مناطق + فیلم
کد خبر: 4140634
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹

ضرورت تأمین محتوا در نمایشگاه قرآن مناطق + فیلم

مدیر عامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت خراسان رضوی گفت: در زمینه تأمین محتوای نمایشگاه قرآن مناطق نقایصی دیده می‌شود که نیازمند همراهی و کمک است.

سیدرضا حسینی، مدیر عامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت خراسان رضوی

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا حسینی، مدیر عامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان، در حاشیه مراسم اختتامیه دومین نمایشگاه قرآن و عترت مناطق و محلات شهر مشهد که امروز 23 اردیبهشت در محل سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: این رویداد با هدف هم‌افزایی مؤسسات و تشکل‌های قرآنی و ایجاد شور و نشاط در فضای شهری برای شهروندان در 10 منطقه از بوستان‌های شهر  مشهد برپا شد.

وی با اشاره به همراهی شهرداری در ارائه ملزومات نمایشگاهی از جمله ایجاد غرفه، چاپ بنر و... ادامه داد: آنچه در آن احساس کمبود می‌شد، بحث محتوای نمایشگاه بود. در زمینه تأمین محتوای نمایشگاه قرآن مناطق نقایصی دیده می‌شد که نیازمند همراهی و کمک سازمان‌هایی همچون شهرداری مشهد، سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، به این اتحادیه مردمی است تا بتوانیم محتوای بیشتر و بهتری را در این‌گونه نمایشگاه‌ها ارائه کنیم.

حسینی در خصوص میزان استقبال مردم از نمایشگاه قرآن محلات ضمن مقایسه این نمایشگاه با نمایشگاه قرآن متمرکز که امسال شانزدهمین دوره آن برگزار شد، بیان کرد: از آنجا که این نمایشگاه در بستر مکان‌های عمومی همچون پارک‌ها و بوستان‌ها برگزار شد، خوشبختانه دغدغه حضور مخاطب را نداشتیم و شاهد استقبال خوب شهروندان با سلایق مختلف بودیم. 

وی در خصوص برکات برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت منطقه‌ای، ادامه داد: یکی از برکات برگزاری این نمایشگاه این است که مردم برای دسترسی به محصولات قرآنی، مشاوران و چهره‌های قرآنی نیازی نیست به خودشان زحمت دهند و مسیر طولانی را طی کنند و بتوانند به راحتی در منطقه خود این دسترسی را داشته باشند.

مدیر عامل اتحادیه قرآن و عترت خراسان رضوی با اشاره به ایجاد شور و نشاط معنوی در بین مردم، افزود: یکی دیگر از برکات این است که در آن محله و منطقه تشکل‌های قرآنی یگدیگر را یافته و هم‌افزایی کرده و در طی سال و غیر از ماه مبارک رمضان می‌توانند با یکدیگر در اجرای سایر برنامه‌ها همراهی کنند.

وی اظهار کرد: در خصوص تامین بودجه برای برگزاری نمایشگاه قرآن منطقه‌ای پیشنهاد ما در اتحادیه قرآن و عترت این است که شهرداری مشهد این نمایشگاه را به عنوان یک پروژه به ما واگذار کند تا به عنوان پیمانکار در راستای اجرای این رویداد با حمایت شهرداری اقدام کنیم.

حسینی اضافه کرد: شهرداری مشهد هر سال یک جشنواره در ماه مبارک رمضان برگزار می‌کند و ردیف بودجه در این خصوص دارد، لذا ما از این امر استقبال می‌کنیم که به عنوان پیمانکار نمایشگاه، افتخار برگزاری این رویداد را داشته باشیم.

مدیر عامل اتحادیه قرآن و عترت خراسان رضوی افزود: در مناسبات دیگر نیز این آمادگی را داریم تا با مشارکت سایر ارگان‌ها نسبت به برگزاری نمایشگاه قرآن اقدام کنیم، ضمن اینکه ستاد دائمی نمایشگاه نیز در اتحادیه تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: در دهه کرامت با محوریت آستان قدس رضوی این اتفاق رقم خواهد خورد، همچنین در ماه مبارک رمضان با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی که موظف به برگزاری نمایشگاه قرآن است و در ماه محرم و صفر که سازمان تبلیغات این رسالت را دارد، اعلام آمادگی کردیم تا با همه ارگان‌ها، برای تکرار این رویداد قرآنی همکاری کنیم.

انتهای پیام
captcha