مرکزیت جغرافیایی حرم مطهر رضوی دچار خدشه شده است
کد خبر: 4142089
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸
شهردار مشهد:

مرکزیت جغرافیایی حرم مطهر رضوی دچار خدشه شده است

شهردار مشهد با اشاره به اینکه مرکزیت جغرافیایی حرم مطهر رضوی دچار خدشه شده است، گفت: اراده مدیریت شهری، استانی و ملی این است که این ضعف باید رفع شود.

محمدرضا قلندر، شهردار مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدرضا قلندر، شهردار مشهد در مراسم معارفه شهردار مشهد که با حضور مهدی سلیمی، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، یعقوب علی نظری، استاندار خراسان رضوی، فرماندهان نظامی و انتظامی و اعضای شورای شهر امروز 30 اردیبهشت در تالار شهر برگزار شد، ضمن تبریک طلیعه دهه کرامت، اظهار کرد: اتفاق خوبی افتاده است، نه از باب اینکه من انتخاب شده‌ام، این مراسم را جشن شکرگزاری پرسنل شهرداری و همکارانم می‌دانم که پس از مدت‌ها و شاید برای نخستین بار به بدنه شهرداری اعتماد و یکی از خادمان کوچک شهر، به عنوان شهردار انتخاب شد. 

وی ادامه داد: رأی به اتفاق و قاطع اعضای شورای شهر این موضوع را محقق کرد. من خود را حائز 14 رأی از حاضران در شورا شهر می‌دانم، زیرا رأی بدنه شهرداری را ما در این میان می‌بینیم. بنابراین رأی شورای شهر، طلیعه‌ای را ایجاد کرد که مدیریت شهرداری به یکی از اعضای بدنه شهرداری شهر واگذار شود و باید از استاندار خراسان رضوی و فرماندار مشهد که بر این اعتماد مهر تأیید زدند، قدردانی کرد.

شهردار مشهد خطاب به همکاران خود در شهرداری، بیان کرد: وظیفه ما بسیار سنگین شد، تک تک شما شهردار خواهید بود، با اعتماد به بدنه شهرداری این موضوع اتفاق افتاده است و مسلماً خدمت در شهرداری با کار تیمی محقق می‌شود و کار تیمی از بخشی‌نگری و جزیره‌ای عمل کردن به دور است و مدیریت تکمیلی را می‌طلبد.  

قلندر افزود: بایستی پوشش‌دهنده ضعف‌های یکدیگر باشیم و مدیریت تکمیلی ارائه دهیم، زیرا با این انتخاب وظایف بسیار سنگینی بر دوش ما است. انسجام درونی، همگرایی، هماهنگی و هم‌دلی، 50درصد کار را به پیش خواهد برد و موضوع حمایت‌ها، بودجه‌ها و اعتبارات مراحل بعدی است.

وی اضافه کرد: پرسنل خدوم، توانمند، متخصص، آگاه، با سلامت و با دلی روشن در این راه، مدیریتی صادقانه و جهادی ارائه خواهند داد. ثمره این اعتماد نیکو است. پس از اتمام این دوره با نگاه به پشت سرمان لبخند رضایت را بر لب مردم ببینیم و رضایت مردم، رضایت خداوند را نیز به دنبال خواهد داشت.

شهردار مشهد بیان کرد: قاطعانه از مدیران و همکارانمان در همه مراحل دفاع خواهیم کرد و پشت سرشان هستیم. ماه گذشته فراخوانی را در شهرداری برای پرسنل زدیم تا طرح‌ها، ایده‌ها و پیشنهادات پروژه‌ای‌شان را برای مدیریت شهر اعلام کنند. قریب به 500 پیشنهاد ارزنده رسیده است و این گام نخست برای اعتماد به بدنه شهرداری است.  

قلندر گفت: وظیفه من این خواهد بود اعتمادی که شورای شهر و مدیران ملی و استانی به بدنه شهرداری و این بنده داشته اند را به بدنه شهرداری منتقل کنم و مسلماً حداکثر تغییرات مدیریتی و انتصابات از درون خواهد بود.

وی با اشاره به اشتباهاتی که در گذشته صورت گرفته است، تصریح کرد: نیروهای خدوم شهرداری با حداقل حقوق و دستمزد در حال کار هستند و میانگین حقوق آن‌ها از میانگین حقوق سایر دستگاه‌ها کمتر است. با توجه به اشتباهاتی که در گذشته صورت گرفته امسال این موضوع پررنگ‌تر است و حکم کارگزینی پرسنل نسبت به سال گذشته به دلیل برخی خطاهایی که صورت گرفته تغییری نخواهد کرد و با وجود این حجم از تورم، معیشت پرسنل مشکل دارد.

شهردار مشهد با اشاره به مذاکراتی که با دستگاه‌های نظارتی صورت گرفته است، گفت: این موضوع باید به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد و نظام پرداخت پرسنل شهرداری از نظام هماهنگ پرداخت به خدماتی دولتی تبدیل شود تا جهشی در وضعیت حقوق و دستمزد ایشان محقق شود. این موضوع در شرف حل و قرار است به صورت علی الحساب افزایش حقوق 1402 را در حقوق و دستمزد این ماه اعمال کنیم تا روال قانونی آن طی شود.  

قلندر خطاب زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی، بیان کرد: این وعده را به شما می‌دهیم که در دوره باقیمانده فارغ از هرگونه حواشی، به‌ویژه عدم ورود به مسائل سیاسی، تنها راه خدمت را در پیش گیریم و شعار ما فقط کار و کار است، اجرای پروژه‌های کلانی که نیازسنجی فنی و تخصصی بر روی آن انجام شده به سرعت صورت خواهد گرفت و پروژه‌هایی با کیفیت و با حداقل زمان و قیمت برای نیاز شهر خواهد بود.

نگاه ویژه به حاشیه شهر مشهد

وی نگاه ویژه به حاشیه شهر را جزو وظایف خود برشمرد و گفت: توجه به منویات مقام معظم رهبری در توجه ویژه به مشکلات حاشیه شهر و تلاش شورای ششم در سال جاری، تمرکز بیش از 50 درصد از اعتبارات، به اجرای پروژه‌‎های عمرانی در حاشیه شهر است. هر خدمتی در هر نقطه از شهر برای کل مردم شهر است، به‌ویژه در حاشیه شهر هر ارتقایی که رخ دهد، بهره‌مندی‌اش را تمام شهروندان خواهند دید.

شهردار مشهد ادامه داد: پروژه‌های بزرگی را در شهر مشهد اجرا خواهیم کرد. یکی از ویژگی‌های پهنه‌ شمالی و کنارگذر شمالی این است که بیشتر معضلات شهر را پوشش می‌دهد و رفع می‌کند و دسترسی‌های متنوعی خواهد داشت. مسلماً نگاه ما توانمندسازی مردم در نقاط مختلف، به ویژه نقاط کم برخوردار است. بایستی اعتماد مردم در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری پررنگ تر شود و همدلی و همراهی مردم بزرگترین نقطه قوت ما در مدیریت شهری است.  

قلندر افزود: اتمام پروژه‌های نیمه تمام در مشهد جزو اولویت‌های ماست. فاز یک خط 3 قطار شهری تا پایان 1403 و حفاری خطوط قطار شهری در پایان این دوره به اتمام خواهد رسید.

وی ادامه داد: تکمیل تقاطع‌های غیرهمسطح شهید فهمیده، سطح سوم خیام که نیاز اساسی و زیرساخت کرانه شمالی و جاده‌ای است را در خرداد ماه کلنک‌زنی خواهیم کرد. همچنین راه‌های دسترسی آنتنی، ادامه خیام شمالی و ابوطالب شمالی جزو اولویت‌های ما در حاشیه شهر است و بازخورد آن در نقاط برخوردار به جهت رفع ترافیک خواهد بود.

شهردار مشهد بیان کرد: در حوزه پسماند نیز اقتصاد چرخشی را خواهیم داشت و برنامه ما این است که هزینه‌های حوزه پسماند هر سال 20درصد کاهش یابد و بعد از 5 سال علاوه بر اینکه در حوزه پسماند خدمات شهری هزینه‌ای نمی‌دهیم، با احداث کارخانه‌های مختلف مانند بازیافت زباله، بازیافت مصالح ساختمانی و... درآمد نیز خواهیم داشت و با کمک بخش خصوصی به سمتی خواهیم رفت که این طلای کثیف برای شهر تبدیل به ثروت شود.

قلندر با بیان اینکه در حوزه آب مشکلات زیادی داریم، اظهار کرد: اقتصاد آب را با همکاری همکاران در آب منطقه‌ای راه‌اندازی خواهیم کرد و توجه ویژه‌ای به تکمیل تصفیه‌خانه‌ها در جهت تأمین آب فضای سبز داریم که یکی از پاشنه‌های آشیل آن، مدیریت شهری است.

وی گفت: همچنین بخش عظیمی از بودجه 40 هزار میلیاردی از بخش سرمایه‌گذاران تحقق خواهد یافت. در این حوزه از شعارهای عامه‌پسند پرهیز می‌کنیم. نقش ما در حوزه سرمایه‌گذاری رقابت با سرمایه‌گذار نیست، بلکه رفاقت، مشارکت و حمایت است. به هیچ عنوان وارد رقابت با بخش خصوصی نمی‌شویم و امیدواریم این مشارکت، رضایت‌مندی دو طرف و خدمت به مردم را باعث شود.

شهردار مشهد خطاب به اصحاب رسانه، گفت: حوزه رسانه یکی از پایه‌های اساسی در انتقال و ارائه خدمات شهرداری به مردم است. زبان گویا و گوش شنوای ما در ارائه خدمات به مردم و در شنیدن مسائل و مشکلات جامعه و انتقال آن، چشم بینای ما باشید. ما حمایت را تنها در حوزه تعریف، تمجید و انتقال اخبار نمی‌بینیم، بلکه انتقادات و پیشنهادات خود را صادقانه منتقل کنید تا ما پیگیری کنیم.

قلندر بیان کرد: تعامل بین‌بخشی و انسجام درونی شهرداری، لازمه موفقیت و اجرای خدمات است. پررنگ‌ترین تعاملات لازم را با ذیل مدخلان در مدیریت شهری خواهیم داشت. هرچند در شهرهایمان، مدیریت واحد شهری را نداریم، اما با ارتباط مناسب، تعاملات دوستانه، عاقلانه، حکیمانه و قانونی با مدیران شهری، استانی و ملی مدیریت واحد شهری را محقق خواهیم کرد.

وی ادامه داد: مشهد پایتخت معنوی ایران و جهان اسلام است، هر چند در مدیریت‌های قبلی غفلت‌هایی را داشته‌ایم و نمود آن را می‌توان در مرکزیت جغرافیایی حرم مطهر رضوی دید که از سمت غرب حدود 20 کیلومتر و از سمت شرق حدود 7 کیلومتر با نزدیک‌ترین فاصله به مناطق غیربرخوردار دچار خدشه شده است و اراده مدیریت شهری، استانی و ملی این است که این ضعف بایستی رفع شود.

شهردار مشهد با اشاره به نگاه ویژه بر توسعه شهر به سمت شرق، ادامه داد: با هدایت پروژه‌های کلان سرمایه‌گذاران و نگاه ویژه به پروژه‌هایی که به صورت شهری، استانی و ملی اجرا خواهد شد، ظرفیت و جاذبه بسیار بالایی در محدوده شرق مشهد ایجاد می‌شود که مشهد به نحو بسیار آبرومندی به سمت شرق توسعه یابد.

مرکزیت جغرافیایی حرم مطهر رضوی دچار خدشه شده است

انتهای پیام
captcha