دشمن به دنبال تزلزل پایه‌های حکومت دینی در ایران است
کد خبر: 4142091
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷
قائم مقام جامعةالمصطفی العالمیه:

دشمن به دنبال تزلزل پایه‌های حکومت دینی در ایران است

قائم مقام جمعةالمصطفی العالمیه گفت:: امروز دشمن عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی را هدف اصلی توطئه‌های خود قرار داده تا پایه‌های حکومت دینی در ایران را متزلزل کند.

مجید خالق‌پور قائم مقام جامعةالمصطی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید خالق‌پور، قائم مقام جامعةالمصطی العالمیه، عصر امروز، ۳۰ اردیبهشت در دیدار جمعی از علویون سوریه با تبریک ایام دهه کرامت و خیرمقدم حضور آنان در ستاد مرکزی المصطفی اظهار کرد: المصطفی یک دانشگاه اسلامی بین‌المللی است که در مجامع بزرگ جهانی و اتحادیه‌های دانشگاهی معتبر عضویت دارد.

وی، تنوع زیاد رشته‌های آموزشی را از ویژگی‌های جامعةالمصطفی دانست و افزود: جامعةالمصطفی در بیش از ۱۶۰ رشته، گرایش و مقطع در سه حوزه دانشی «علوم اسلامی»، «علوم انسانی» و «زبان و فرهنگ‌شناسی»، خدمات آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی ارائه می‌دهد.

خالق‌پور ادامه داد: هم اکنون فراگیرانی از ۱۴۰ ملیت در این دانشگاه بین‌المللی حضور دارند. مخاطبان ما شامل همه مذاهب اسلامی و پیروان سایر ادیان می‌شوند که در کنار معارف اسلامی و اهل‌بیتی(ع)، به مطالعات سایر ادیان از دیدگاه اسلام اهتمام دارند.

وی، دوره‌های آموزشی المصطفی را در سه بخش بلندمدت، کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی قابل دسته‌بندی دانست و گفت: رسالت ما بر اساس اسلام و قرآن تعریف می‌شود و هدف ما رساندن پیام معارف اسلامی، قرآنی و اهل‌بیتی به همه تشنگان این معارف است و بر همین اساس، المصطفی رشته‌های خود را با توجه به نیاز مخاطبان تعریف کرده است.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه اظهار کرد: المصطفی علاقه‌مند به استفاده از ظرفیت‌های علمی گروه‌های مختلف پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) است، به طوری که پس از رحلت پیامبراکرم(ص)، خاندان رسول گرامی اسلام(ص) در نوعی غربت قرار گرفتند که امروز به برکت انقلاب اسلامی، در دوران گذار از این غربت هستیم و همه افراد مرتبط با این مکتب باید با انس بیشتر به یکدیگر، زمینه شناخت و ارائه معارف اهل‌بیت(ع) در جهان را محقق کنند.

وی با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر کشور در عرصه‌های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز از وابستگی کامل پیش از انقلاب به خودکفایی در بسیاری از عرصه‌ها رسیده و این پیشرفت مورد اذعان دشمنان انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام
captcha