مشهد را با دیگر کلان‌شهرها مقایسه نکنیم
کد خبر: 4142109
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور:

مشهد را با دیگر کلان‌شهرها مقایسه نکنیم

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: مشهد را با دیگر کلان‌شهرها مقایسه نکنید، زیرا پایتخت معنوی است و باید در قد و قواره خودش برایش برنامه‌ریزی کرد.

مهدی سلیمی، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشوربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، در آستانه دهه کرامت مراسم معارفه شهردار مشهد با حضور مهدی سلیمی، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی، فرماندهان نظامی و انتظامی و اعضای شورای شهر امروز 30 اردیبهشت در تالار شهر برگزار شد.

مهدی سلیمی، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، در این مراسم ضمن تبریک به شهردار مشهد بیان کرد: مشهد را با دیگر کلان‌شهرها مقایسه نکنیم، زیرا پایتخت معنوی است و باید در قد و قواره خودش برایش برنامه‌ریزی کرد.

وی ادامه داد: در این فرصت باقیمانده‌ موارد مهم‌تر باید در اولویت قرار گیرد، در صورت امکان، پروژه‌های نیمه‌تمام به اتمام برسد و پروژه جدید کلنگ زده نشود. مردم با حجم عظیمی از 700 پروژه‌های نیمه تمام که هریک درصد کمی پیشرفت داشته که می‌توانست حتی 10 پروژه تمام شده باشد، مواجه می‌شوند.

سلیمی خطاب به قلندر شهردار مشهد، گفت: شما برنامه‌ای به شورای اسلامی شهر مشهد ارائه داده‌اید و براساس آن برنامه انتخاب شدید. خواهشم این است که وفای به عهد و امانت‌داری کنید و خارج از آن برنامه، اقدامی نکنید و یا با همکاری شورا انجام دهید، زیرا عمده چالش‌هایی که ما داریم این است بعضا در مسیر راه با مواردی مواجه می‌شویم که نیاز به اصلاح دارد. با همراهی شورا این کار خوب است، اما برای اینکه بهترین استفاده را از فرصت باقیمانده برای خدمت در این دوره از شورا و مدیریت شهری داشته باشیم، این است که شما شورا را همراه کنید و به برنامه‌هایی که ارائه کرده‌اید، بپردازید.

وی خطاب به شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: اطلاع دارم با زحمت شبانه‌روزی در بررسی گزینه‌های مختلف علی نهایت به جناب قلندر رسیده‌اید. هر نکته و بحث کارشناسی برای قبل از انتخاب بوده است، اکنون که انتخاب انجام شده، شما یک مدیر اجرایی ارشد و صالحی را روی کار آورده‌اید. خواهشم این است از اینجا به بعد اجازه دهید شهردار کار خودش را انجام دهد، نکته‌ این است که گاه جای شهردار و شورای شهر عوض می‌شود، یعنی شهردار به حوزه برنامه‌ریزی و شورا به حوزه انتصابات و اجرا می‌رود و این موضوع موجب کند شدن موتور خدمت می‌شود. اعضای شورای شهر فارغ از رأیی که دادند، تمام قامت پشت شهردار بایستید.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تأکید کرد: شهرداری به تنهایی نمی‌تواند موفق باشد و حمایت تمامی دستگاه‌های خدمت‌رسان، امنیتی، قضائی و... را لازم دارد و در رأس همه آن‌ها  استاندار که شبانه‌روز خدمت می‌کنند و دغدغه حتی برای کوچک‌‌ترین مسائل شهر دارند، همه باید دست به دست هم دهند تا این قطار به مقصد برسد.  

وی ضمن تأکید بر انجام قول‌های حمایتی که در حوزه حمل و نقل و بافت فرسوده دادند، اظهار کرد: مگر می‌شود به شهری که به میزبانی علی ابن موسی الرضا(ع) است، نگاه عادی داشت. در حوزه حمل و نقل و احیای بافت‌های فرسوده اقدامات خوبی صورت گرفته است، اما خواهشم این است که در این روزهای باقیمانده به سمت مباحث شعاری نروید تا مردم حاصل اعتمادشان به شورای شهر و رأی‌شان را با یکسری اقدامات و پروژه‌های عملی ببینند. 

انتهای پیام
captcha