عضویت بیش از ۴ هزار خادمیار گلستانی در کانون خدمت رضوی
کد خبر: 4142128
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸
مدیر کانون خدمت رضوی گلستان خبر داد:

عضویت بیش از ۴ هزار خادمیار گلستانی در کانون خدمت رضوی

مدیر کانون خدمت رضوی گلستان از عضویت 4500 خادمیار گلستانی در کانون خدمت رضوی خبر داد.

حاجی عباسی مدیر کانون خدمت رضوی گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، عباس حاجی اکبری، مدیر کانون خدمت رضوی گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز، ۳۰ اردیبهشت در دفتر آستان قدس گلستان برگزار شد، با بیان اینکه کانون خدمت رضوی گلستان در سال 1395 افتتاح شد، اظهار کرد: این کانون 4 هزار و 500 نفر خادمیار در استان گلستان دارد.

مدیر کانون خدمت رضوی گلستان با بیان اینکه این افراد خدمت به زائران حرم مطهر امام هشتم را یک افتخار می‌دانند، ادامه داد: خادمین گلستانی نمی‌توانند همانند خادمان ساکن در مشهد مقدس هر هفته در حرم مطهر امام رضا(ع) حضور پیدا کنند، به همین دلیل هر ماه یک روز و در مجموع 12 جلسه در سال را برای خدمت به حرم مشرف می‌شوند.

مدیر کانون خدمت رضوی گلستان با تأکید بر اینکه این خادمان علاوه بر این 12 روز، با توجه به تخصصی که دارند در خدمت محرومان و نیازمندان استان خواهند بود، افزود: همه خادم یاران استان گلستان در دو گروه تخصصی و عمومی سازماندهی شده‌اند.

حاجی عباسی تعداد خادمیاران متخصص را یک هزار و 650 نفر برشمرد و گفت: تعداد خادم یاران کانون های عمومی 2 هزار و 850 نفر هستند.

وی شعر و ادب، گروه‌های جهادی، زیارت اولی، کارآفرینی و اشتغال، سلامت، قرآنی، ایثار و شهادت، مشاوره و مددکاری، کتاب و کتابخوانی، نوجوانان و جوانان زیر سایه خورشید و دیگر عناوین را زیرمجموعه کانون‌های تخصصی خدمت رضوی عنوان کرد وگفت: کلیه هزینه‌ها توسط خادمیاران و خیرین استان گلستان تأمین می‌شود.

مدیر کانون خدمت رضوی گلستان برپایی موکب های میقات الرضا(ع) جهت پذیرایی از زائران مشهد مقدس متردد از استان گلستان را از دیگر برنامه های کانون دانست وتصریح کرد: این موکب ها در شهرستانهای آزادشهر، رامیان، بندرگز، امامزاده عبدالله گرگان و روستای زیارت مستقر شده‌اند.

حاجی عباسی با بیان اینکه این موکب ها ظرف چهار روز استقرار در ماه مبارک رمضان از 23 هزار نفر مسافر پذیرایی کردند، افزود: حداقل هزینه این پذیرایی در حوزه‌های سلامت، کودک، چایخانه، صبحانه، نهار، میان وعده، متبرکات حرم مطهر رضوی، راهنمای زائر، اسکان شبانه و موقت و امداد خودرو حدود یک میلیارد و 500 میلیون ریال بود.

مدیر کانون خدمت رضوی گلستان توزیع افطار در ماه مبارک رمضان را از دیگر اقدامات این کانون عنوان کرد وگفت: در این ایام بالغ بر 101 هزار و 330 غذا و یک هزار و 260 بسته معیشتی ارزاق توزیع شد.

انتهای پیام
captcha