برگزاری کارگاه هنری «خانه‌ام خرمشهر» در اراک
کد خبر: 4142815
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱

برگزاری کارگاه هنری «خانه‌ام خرمشهر» در اراک

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک از برگزاری کارگاه هنری «خانه‌ام خرمشهر» به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر در این شهرستان خبر داد.

پوستر کارگاه هنری «خانه‌ام خرمشهر»

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک، علیرضا شعبانی، رئیس این سازمان گفت: به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر، کارگاه هنری تحت عنوان «خانه‌ام خرمشهر» در ۳ بخش طراحی پوستر، تصویرسازی و کتابت با حضور هنرمندان گرافیست و نقاش و اساتید خوشنویس اراکی فردا، سوم خرداد از ساعت 9 صبح تا 17 عصر در فرهنگسرای شهر واقع در کوی صنعتی برگزار می‌شود.

شعبانی هدف از برگزاری این رویداد را عمل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص حفظ و ترویج فرهنگ و معارف دفاع مقدس بیان کرد و افزود: ما به دنبال زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا و همچنین فرهنگ ایثار و شهادت در قالب ارائه فعالیت‌های هنری و فرهنگی به جامه به ویژه نسل نوجوان و جوان هستیم.

شعبانی در ادامه از آموزش بیش از 3 هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی در مدرسه شهروندی از 19 فرروردین تا پایان اردیبهشت سال جاری خبر داد و گفت: کودکان در این بازدید با مباحث مختلفی حوزه ترافیک، پسماند، فضای سبز و آتش‌نشانی به صورت عملی و با استفاده از کادر مجرب آشنا شدند.

شعبانی با اشاره به فراگیری و گسترش آموزش‌های شهروندی به عموم مردم به ویژه کودکان، تصریح کرد: در حال حاضر در این مرکز آموزش‌های مختلف در زمینه‌های فرهنگ شهروندی، فضای سبز و حفظ محیط زیست، مدیریت پسماندها و بهداشت محیط، ایمنی و آتش‌نشانی، حمل و نقل، ترافیک و شهر پاک به کودکان و نوجوانان ارائه می‌شود.

وی افزود: هدف اصلی از آموزش در مدرسه شهروندی آماده‌سازی شهروندان برای ورود به زندگی اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است. در واقع آموزش شهروندی به شهروندان می‌آموزد که چگونه یک شهروند فعال، آگاه و مسئولیت‌پذیر باشند.

شعبانی در پایان گفت: شهرداری اراک در مسیر تصمیم‌های شورای اجرایی شهر دوستدار کودک و به منظور ایجاد انسجام و هماهنگی در امر آموزش شهروندی، مجموعه‌های آموزشی خود از جمله آکادمی پسماند، فضای سبز، مدرسه ترافیک و مدرسه همیار آتش‌نشان را در یک مجموعه به نام مدرسه شهروندی شهرداری اراک ادغام کرده است که ذیل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری فعالیت می‌کند.

انتهای پیام
captcha