66 قاری مراسم جزءخوانی دارالقرآن رسول الله(ص) اهواز تجلیل شدند
کد خبر: 4143388
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱

66 قاری مراسم جزءخوانی دارالقرآن رسول الله(ص) اهواز تجلیل شدند

در هجدهمین همایش تقدیر از قاریان جزءخوانی دارالقرآن رسول الله(ص) اهواز، که شامگاه چهارشنبه سوم خرداد برگزار شد، از 66 قاری جزءخوانی این دارالقرآن تجلیل شد.

تقدیر از قاریان جزءخوانی دارالقرآن رسول الله(ص) اهوازبه گزارش ایکنا از خوزستان، هجدهمین همایش تقدیر از قاریان جزءخوانی دارالقرآن رسول الله(ص) حسینیه مرحوم حاج نوروز دلوار اهواز، شامگاه چهارشنبه سوم خرداد در سالن اجتماعات شرکت گاز خوزستان برگزار شد.

این محفل قرآنی با تلاوت مجید آذر بو آغاز شد و پس از آن حجت الاسلام سید یعقوب طباطبایی، نماینده ولی فقیه در یگان مرزبانی استان خوزستان با اشاره به حدیث امام صادق(ع) که فرمودند: «مَنْ قَرَأَ اَلْقُرْآنَ وَ هُوَ شَابٌّ مُؤْمِنٌ اِخْتَلَطَ اَلْقُرْآنُ بِلَحْمِهِ وَ دَمِهِ وَ جَعَلَهُ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مَعَ اَلسَّفَرَةِ اَلْكِرَامِ اَلْبَرَرَةِ وَ كَانَ اَلْقُرْآنُ حَجِيزاً عَنْهُ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ» گفت: طبق این سخن، هر كه در حال جوانى قرآن بخواند قرآن با گوشت و خونش آمیخته می‌شود. خداوند چنین جوانی را هم ردیف ملائکه قرار می‌دهد و در روز قیامت، قرآن نگهبان او می‌شود.

 وی ادامه داد: محفل عزیز و منوری است. قاریان و حافظان همه حضور دارند. امروز اگر از بین دو ودیعه نبی اکرم(ص)، به عترت، دسترسی نداریم، قرآن کریم ظلمات دنیا را روشن می‌کند.

طباطبایی ضمن قدردانی از دارالقرآن رسول الله(ص) اهواز گفت: این دارالقرآن از سال ۸۶ شروع به فعالیت کرد و امروز جمعیت قابل توجهی را توانسته در محافل قرآنی خود گردهم آورد. با تلاش شبانه روزی متولیان دارالقرآن، جلسات جزءخوانی آن در ماه مبارک رمضان با حضور ۶۶ قاری برگزار شد و این جای تقدیر دارد.

نماینده ولی فقیه در یگان مرزبانی استان خوزستان با بیان اینکه این قاریان افتخارات ما هستند، افزود: استان خوزستان به این قاریان می‌بالد. امروز راه بیمه کردن جامعه ما، قرآن است. مسئولانی که توانایی دارند، باید از مجموعه‌های قرآنی حمایت کنند. ما برای قرآن، انقلاب کردیم و متولیان مجموعه‌های مردمی نباید برای مسائلی چون مکان برگزاری برنامه‌های خود دغدغه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: رسول اکرم(ص) می‌فرمایند: «إِنْ أَرَدْتُمْ عَيْشَ اَلسُّعَدَاءِ وَ مَوْتَ اَلشُّهَدَاءِ وَ اَلنَّجَاةَ يَوْمَ اَلْحَسْرَةِ وَ اَلظِّلَّ يَوْمَ اَلْحَرُورِ وَ اَلْهُدَى يَوْمَ اَلضَّلاَلَةِ فَادْرُسُوا اَلْقُرْآنَ فَإِنَّهُ كَلاَمُ اَلرَّحْمَنِ وَ حِرْزٌ مِنَ اَلشَّيْطَانِ وَ رُجْحَانٌ فِي اَلْمِيزَانِ»: اگر زندگى نيكبختان و مرگ شهيدان و رستگارى در روز حسرت و سايه در روز گرم و راه راست در روز گمراهى می‌خواهید، قرآن را فرابگیرید كه آن كلام رحمان و مایه حفظ‍‌ از شيطان است.

در ادامه این برنامه، گزارشی از جزءخوانی ماه رمضان این دارالقرآن پخش شد و پس از آن، سید کریم موسوی، معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: اتفاقاتی که به نام قرآن شکل می‌گیرد، به واسطه کمک سازمان‌ها نیست، بلکه برخاسته از تلاش کسانی است که با دل و جان برای قرآن کار می‌کنند. به نیابت از همه نهادهای قرآنی، از شما عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم افراد و مجموعه‌های بالادستی روزی یقین کنند و به این نتیجه برسند که اگر قرار است هزینه‌ای بشود، اول باید برای قرآن هزینه شود.

پایان بخش این برنامه تقدیر از 66 قاری جزءخوانی دارالقرآن بود. 

گزارش تصویری این همایش را اینجا ببینید.

انتهای پیام
captcha