اضافه شدن شاخص نماز به برنامه هفتم توسعه
کد خبر: 4143953
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸
حجت‌الاسلام قرائتی در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار شد:

اضافه شدن شاخص نماز به برنامه هفتم توسعه

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در نامه‌ای به رئیس جمهور، خواستار اضافه شدن بند «اهتمام برای ارتقاء و بهبود شاخص ترویج اقامه نماز، تفسیر و تدبر در آیات قرآن، تقویت جایگاه مسجد و عفاف و حجاب و امر به معروف در جامعه» در بخش فرهنگی و اجتماعی لایحه برنامه هفتم توسعه شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز، برنامه هفتم توسعه از مهم‌ترین زیرساخت‌های تحول فرهنگی و اقتصادی در کشور به شمار می‌آید.

درج سیاست‌های مرتبط با اقامه نماز و دیگر ارزش‌های دینی و فرهنگی زمینه‌ساز حرکت عمومی دستگاه‌ها به سمت ارتقای شاخص‌های اقامه نماز و ترویج و تعمیق ارزش‌ها می‌شود.

از این رو حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور در نامه‌ای به حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، خواستار اضافه شدن بند «اهتمام برای ارتقاء و بهبود شاخص ترویج اقامه نماز، تفسیر و تدبر در آیات قرآن، تقویت جایگاه مسجد و عفاف و حجاب و امر به معروف در جامعه» در بخش فرهنگی و اجتماعی لایحه برنامه هفتم توسعه شد.

در همین راستا، نامه فوق توسط دفتر رئیس جمهور، به داود منظور، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور جهت بررسی و اقدام مقتضی ارسال شده است.

شایان ذکر است، در بخش فرهنگی و اجتماعی برنامه هفتم توسعه به موضوع ارتقای شاخص‌های اقامه نماز تصریح نشده است و نیاز به اصلاح دارد، البته در بند ۲۳۶ به موضوع پیوند مسجد، خانه و مدرسه اشاره شده است که نیاز به تکمیل دارد.

.

شاخص نماز در برنامه هفتم توسعه

 

شاخص نماز در برنامه هفتم توسعه

انتهای پیام
captcha