امام راحل راه خروج ملت ایران از استضعفاف را نشان داد
کد خبر: 4145366
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی:

امام راحل راه خروج ملت ایران از استضعفاف را نشان داد

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی گفت: در نهضت امام راحل کار عظیمی انجام شد و آن خروج ملت ایران و باقی ملت‌ها از استضعفاف بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی و امام جمعه بیرجند،به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی و امام جمعه بیرجند، امروز، ۱۲ خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه با گرامیداشت سالروز رحلت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد اظهار کرد: استضعفاف بسیار هزینه دارد، چراکه در این صورت یک جامعه به دشمن بر جان، مال، فرهنگ و سرنوشت مردم فرصت می‌دهد.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خار چشم دشمنان هستند، بیان کرد: در نهضت امام راحل کار عظیمی انجام شد و آن خروج ملت ایران و باقی ملت‌ها از استضعفاف بود.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه مستضعف بودن ننگ است، افزود: فرعون استعمارگر بر مردم مسلط می‌شد؛ در تاریخ معاصر نیز استعمارگران جنایت‌ها و توطئه‌های بسیاری کردند و این کشور را قطعه قطعه کردند.

وی ادامه داد: ایران اسلامی قبل از انقلاب به خاطر پادشاهان بی‌لیاقت و استعمار خارجی، انگلیسی‌ها ورود غله و دام به کشور را ممنوع کرده و با تحریم مردم به گونه‌ای قحطی ایجاد کردند که حدود ۱۰ میلیون نفر از جمعیت ۲۰ میلیونی کشور از گرسنگی و بیماری جان دادند.

امام جمعه بیرجند به جنایات رضاخان پهلوی و واگذاری خاک کشور به بیگانگان اشاره کرد و گفت: در دوران قبل از انقلاب، کشور در دست بیگانگان بود؛ با وجود غارت کشور هیچ کسی مانع آنان نبود اما دشمن به این قانع نبود و در چنین شرایطی در مجلس ملی قانون کاپیتولاسیون را به تصویب رساندند تا ملت ایران تحقیر شود. در راستای این قانون دشمن دست به هر کاری می‌زد و به جان و مال و ناموس ملت ایران دست درازی می‌کرد، اما هیچ ایرانی حق اعتراض نداشت.

وی با تأکید بر اینکه با قدرت جمهوری اسلامی ایران امروز دشمن هیچ کاری از دستش برخواسته نیست، افزود: هنوز متأسفانه در کشور کسانی داریم که تابع بیگانه بوده و مانع اجرای قانون دین و اسلام هستند. دود اشتباهات سیاسی به چشم همه مردم می‌رود و ما با آرمان‌های انقلاب و اسلام فاصله‌ای نداریم، اما دشمن به‌وسیله برخی جریانات سیاسی که به اعتراف صهیونیست‌ها ذخیره آنان بوده و به کشور و ملت ایران خیانت می‌کنند، مانع ایجاد کرده است.

عبادی با بیان اینکه کسانی که قانون‌شکنی می‌کنند باید از سایر امتیازات قانونی کشور نیز محروم شوند، گفت: مدیریت جامعه و تمدن صحیح براساس قانون بوده و تمام تلاش بر این است که موانع اجرای قانون برطرف شود.

انتهای پیام
captcha