کتاب «سیاست‌گذاری فرهنگی جمعیت» منتشر شد
کد خبر: 4146911
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳

کتاب «سیاست‌گذاری فرهنگی جمعیت» منتشر شد

کتاب «سیاست‌گذاری فرهنگی جمعیت» به همت اندیشکده نظام مسائل منتشر شد.

کتاب «سیاستگذاری فرهنگی جمعیت» منتشر شدبه گزارش ایکنا؛ نظام جمهوری اسلامی ایران با گذشت بیش از سی سال از اجرای سیاست تحدید جمعیت، با توجه به ملاحظات گوناگون اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی، سیاست افزایش جمعیت را در پیش گرفته است. در همین راستا نیز کتاب «سیاست‌گذاری فرهنگی جمعیت» به همت اندیشکده نظام مسائل منتشر شده است.

در مقدمه این کتاب آمده است: بی‌تردید، برای تحقق سیاست جدید جمعیتی، باید اقدام‌های متعددی در حوزه‌های گوناگون انجام شود؛ اما یکی از مهم‌ترین این اقدام‌ها، «فرهنگ‌سازی» و تغییر گفتمان جامعه، از کاهش جمعیت به افزایش جمعیت است. بر این اساس، رسانه ملی به عنوان یکی از نهاد‌های فرهنگی در جایگاه یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های فرهنگ‌ساز کشور، که به تعبیر مقام معظم رهبری مسئولیت «مدیریت و هدایت فرهنگ و افکار عمومی جامعه» را بر عهده دارد، باید بر مبنای طرح و برنامه‌ای دقیق، مشخص و زمان‌بندی‌شده برای تحقق سیاست جدید جمعیتی کشور وارد میدان شود و از همه ظرفیت‌های خود در موضوع یادشده استفاده کند؛ اما پیش از هر اقدام باید راهبرد‌ها و سیاست‌های فرهنگی و رسانه‌ای در این زمینه مشخص شود تا فعالیت‌های اجرایی و برنامه‌های تولیدی، اهداف را به خوبی برآورده کنند.

اندیشکده نظام مسائل کشور موضوع جمعیت را به عنوان یکی از مسائل اصلی کشور در دستور کار اندیشکده قرار داده است، لذا در این کتاب تلاش شده است، ابعاد، مبانی و مفاهیم جمعیت را به درستی بررسی و ضمن دقت‌نظر در تحلیل پیشینه سیاست‌های جمعیتی در کشور به تنظیم راهبرد‌ها و سیاست‌های فرهنگی و رسانه‌ای به منظور نیل به تحقق سیاست‌های کلی جمعیت و در نتیجه سیاست افزایش جمعیت دست یابد.

انتهای پیام
captcha