اعطای 4500 میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
کد خبر: 4147048
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
در سال جاری انجام ‌می‌شود؛

اعطای 4500 میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان کمیته امداد

مدیرعامل صندوق امداد ولایت از اعطای چهار هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان کمیته امداد طی سال جاری خبر داد.

برنامه 4500 میلیارد تومانی صندوق امداد ولایت برای اعطای تسهیلات در سال جاریبه گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری علی عاشوری، مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت امروز یکشنبه، ٢١ خردادماه در محل کمیته امداد امام خمينی(ره) برگزار شد.

در ابتدای این‌ نشست خبری، عاشوری طی سخنانی ضمن عرض تبریک به مناسبت سالروز تأسیس صندوق امداد ولایت اظهار کرد: امروز نیازمندان فراوانی از خدمات صندوق بهره می‌برند. شاید در ابتدای تأسیس صندوق، تصوری از رشد امروز آن با پرداخت بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بیش از دو میلیون نفر وجود نداشت. 

وی بیان کرد: تسهیلات خدمات اینترنی و تلفنی و ... نشان از رشد فزاینده صندوق داشته و نشان دهنده آن است که بستر قرض‌الحسنه در کشور فراهم است و امیدواریم بتوانیم مسئله ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه را در کشور به پیش ببریم. جای خالی صندوق در خدمات امداد وجود داشت ولی امروز خدمات فراوانی از سوی صندوق به نیازمندان می‌رسد که تلاش داریم که این خدمات با حفظ شأنیت افراد انجام شود. 

عاشوری با بیان اینکه تلاش ما در صندوق ایجاد فضایی برای تجمع خیرین است، تصریح کرد: در سال گذشته طبق بودجه پیش‌بینی شده باید حدود چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات ارائه می‌دادیم اما با تلاش همکاران بیش از چهار هزار و ۶۲۳ میلیارد تومان تسهیلات به تعداد ۳۴۰ هزار و ۶۳۷ فقره در چهار سرفصل مسکن، اشتغال، فرهنگی و حمایتی ارائه شد. 

وی افزود: برنامه‌ریزی ما برای سال جاری چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات است که امیدواریم امسال نیز بتوانیم با تلاش همکاران از سقف تسهیلات عبور کنیم. با تسهیلات پرداخت شده برخلاف تصور موجود میزان معوقات صندوق نیز کاهش پیدا کرده است. در پایان سال ۱۴۰۰ میزان این معوقات ۲.۳ درصد بود که با تلاش‌های انجام شده این میزان به یک و نیم درصد کاهش پیدا کرده است. 

عاشوری اظهار کرد: کاهش معوقات صندوق بیشتر از طریق برنامه‌های تشویقی انجام می‌شود و در این‌ مسیر چندان به دنبال استفاده از ابزار قانونی نیستیم. یکی از خدمات جدید صندوق در سال جاری بهره‌گیری از بستر غیر حضوری است که امسال بنا داریم که پرداخت تسهیلات و تضامین را نیز به صورت غیر حضوری انجام دهیم. همچنین، تلفن بانک و همراه بانک صندوق نیز امسال با فرمت جدید ارائه شده تا رضایتمندی افراد تأمین شود. 

همایش قرض نیکو

مدیرعامل صندوق امداد ولایت تصریح کرد: در راستای طرح‌های ویژه صندوق، سومین دوره همایش قرض نیکو را امسال برگزار کردیم که شش میهمان خارجی و صاحب نظران این حوزه نیز در آن حضور داشتند. تعداد مخاطبان صندوق امروز از مرز هشت و نیم‌ میلیون نفر گذشته است که نشان دهنده عملکرد مثبت صندوق است. در پایان سال ۱۴۰۱ نیز جایزه خوش حسابی به صندوق تخصیص داده شد و تا امروز بیش از ۱۳ میلیارد تومان جایزه خوش حسابی به صندوق اعطا شده است. 

وی بیان کرد: فعالیت جدیدی که از دو سال قبل آغاز شده و سال گذشته نیز موفقیت فراوانی داشت، طرح قرض ماندگار است که می‌تواند مشکلات فراوانی را از نیازمندان رفع کند. در این زمینه بیش از ۱۸۳ ميليارد تومان به صورت قرض ماندگار داشتیم که افراد منابع خود را به صورت بلاعوض به صندوق داده و صندوق نیز از این‌ منابع برای اعطای وام به نیازمندان بهره می‌گیرد. 

عاشوری بیان کرد: کار جدیدی که امسال انجام می‌دهیم افزایش سقف تسهیلات قرض‌الحسنه است.‌ سقف تسهیلات صندوق ۵۰ میلیون تومان است که از بانک مرکزی درخواست کرده‌ایم که این مبلغ همچون بانک‌های دیگر کشور به ۳۰۰ میلیون تومان ارتقا یابد. 

تضامین تسهیلات صندوق 

مدیرعامل صندوق امداد ولایت در رابطه با تضامین تسهیلات صندوق نیز اظهار کرد: برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد تا سقف ۲۰ میلیون تومان هیچ‌گونه تضمینی دریافت نمی‌شود. برای مبلغ بالاتر از ۵۰ میلیون تومان نیز فقط یک‌ فقره چک یا کسر از حقوق و برای سایر اقشار نیازمند نیز تا مبلغ ۵۰ میلیون تومان فقط یک فقره چک یا ضامن کسر از حقوق دریافت می‌شود‌. همچنین، در رابطه با ضمانت‌نامه ویژه اشتغال در سایر بانک‌ها نیز یک صندوق جدید راه‌اندازی شده است که طی سال جاری آغاز به کار خواهد کرد و تمامی نیازمندان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند‌.

وی با بیان اینکه امسال باید ۵۰۰ هزار شغل از سوی کمیته امداد ایجاد شود، تصریح کرد: در رابطه با تسهیلات ویژه زنان سرپرست خانوار نیز تا پایان سال ۱۴۰۱ تعداد پنج هزار و ۸۳۰ فقره تسهیلات به‌ مبلغ ۲۹۷ ميليارد تومان اعطا شده است.

وی‌ با بیان اینکه صندوق امداد هیچ‌ ابایی از بازرسی و بررسی خدمات خود ندارد، گفت: اصل ما در صندوق امداد ولایت شفاف‌سازی است و هرگونه اطلاعاتی که رسانه‌ها از منابع و فعالیت صندوق بخواهند، در اختیار ایشان قرار گرفته و رسانه‌ای می‌شود.

انتهای پیام
captcha