قرارگاه فرهنگی عفاف و حجاب در محلات گیلان تشکیل می‌شود
کد خبر: 4147523
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸

قرارگاه فرهنگی عفاف و حجاب در محلات گیلان تشکیل می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت: طرح قرارگاه فرهنگی حجاب و عفاف محله محور با رهبری و محوریت امام جماعت مساجد و نقش محوری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ۹۵۳ نقطه از محلات استان اجرا می‌شود.

رضا ثقتی مدیرکل ارشاد گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از روابط عمومی، رضا ثقتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان از تشکیل قرارگاه فرهنگی عفاف و حجاب محله محور خبر داد و اظهار کرد: با استفاده از بستر و نقش محوری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در 953 نقطه از محلات استان، اجرای فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی با هدف تقویت زیست عفیفانه به‌صورت ابتکاری، نو و خلاقانه به اجرا در می‌آید.

وی تصریح کرد: طرح قرارگاه فرهنگی حجاب و عفاف محله محور با رهبری و محوریت امام جماعت مساجدی که در آنجا کانون‌های فرهنگی هنری فعالیت می‌کنند و نیز با مشارکت پایگاه بسیج و هیئت امنا، شورای محله و دبیری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار خواهد شد. این طرح با هدف استفاده از ظرفیت‌های مردمی در سطح محلات و با به کارگیری ابزار هنر در ارتقای سطح زیست عفیفانه و حجاب و عفاف در محلات اجرا می‌شود.

ثقتی با بیان اینکه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان عضو ستاد راهبری فرامین مقام معظم رهبری در استان است، افزود: در حوزه عفاف و حجاب ده‌ها طرح اجرا می‌شود که طرح قرارگاه عفاف و حجاب محله محور، یکی از آنهاست و محلات ساحلی را نیز در بر می‌گیرد. امید است با ایجاد محلاتی امن و ایمن به لحاظ نبود ناهنجاری‌های اجتماعی، این طرح ره‌آوردی برای خانواده‌ها و هم استانی‌ها داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: برگزاری نمایشگاه‌های عکس و پوستر، تقویت فضای تبلیغی محلات، اجرای تئاترهای خیابانی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، طرح تشویق و تجلیل از مخاطبان و آحاد جامعه، پخش فیلم در فضای باز مساجد و محلات، نمایشگاه‌های عرضه البسه متناسب با پوشش‌های اسلامی، پویش‌های هنری و رسانه‌ای حجاب برتر، همایش‌های بصیرتی عفاف و حجاب، ساخت المان‌های هنری حجاب، برگزاری زنگ بیداری در مدارس توسط کانون‌های فرهنگی محلات از جمله برنامه‌های اجرای این طرح است.

انتهای پیام
captcha