پرداخت ۸۲۸۰ فقره تسهیلات به نیازمندان در صندوق امداد ولایت مازندران
کد خبر: 4147597
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷

پرداخت ۸۲۸۰ فقره تسهیلات به نیازمندان در صندوق امداد ولایت مازندران

مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت مازندران گفت: این صندوق در سال 1401 تعداد ۸۲۸۰  فقره وام به مبلغ  هزار و ۱۱۴ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

احمد سعادت

به گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امدادامام(ره) مازندران، احمد سعادت، مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت مازندران، گفت: صندوق امداد ولایت با مجوز بانک مرکزی در سال ۹۵ با شعار «اینجا محل تجمع خیرین است» شکل گرفته است تا در راستای گسترش فرهنگ خیر، احسان و یاری رساندن به نیازمندان جامعه، گامی مؤثر بردارد.

وی افزود: صندوق قرض‌الحسنه امداد با اخذ کمک‌ها و سپرده‌گذاری‌های  خیرین و نیکوکاران در چهار سرفصل کارگشایی، اشتغال، مسکن و فرهنگی به نیازمندان جامعه تسهیلات پرداخت می‌کند لذا در همین راستا در سال گذشته تعداد هشت هزار و ۲۸۰ فقره وام به مبلغ هزار و ۱۱۴ میلیارد ریال پرداخت شده است.

سعادت تصریح کرد: درسرفصل کارگشایی حمایتی تعداد پنج هزار و ۹۴۳ با مبلغ ۷۰۶ میلیارد ریال، خودکفایی و اشتغال تعداد ۷۲۳ مورد با مبلغ ۲۲۷ میلیارد ریال، مسکن ۸۰۳ مورد با مبلغ ۱۵۲ میلیارد ریال و فرهنگی ۲۰۰ مورد با مبلغ ۲۷ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

مدیر امور شعب صندوق امداد ولایت استان مازندران با بیان ایکه با توجه به برقراری تعامل با بانک‌ها و قرض‌الحسنه‌ها و اخذ خط اعتباری، نیازمندان واجد شرایط به بانک‌های رسالت و مهر، جهت اخذ وام قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد معرفی می‌شوند که در سال گذشته تعداد  سه هزار و ۵۸۳ مورد تسهیلات با مبلغ حدوداً ۴۴۰ میلیارد ریال به نیازمندان پرداخت شد.

وی اظهار کرد: یکی از شاخص‌ترین وام‌های این صندوق، بیمه مانده بدهکار عمر است که تماماً توسط صندوق پرداخت می شود.

سعادت تصریح کرد: در این صندوق میزان تسهیلات تا مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال با کارمزد صفر درصد و تا مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال با کارمزد ۳ درصد در طول دوره ارائه می‌شود.

مدیر امور شعب صندوق امداد ولایت استان مازندران با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ افتتاح حساب تعداد ۲۵ هزار  نفر بوده که با این تعداد جمع مشتریان این صندوق به ۲۱۰ هزار نفر رسیده است. ادامه داد: در صندوق امداد ولایت استان مازندران تمامی عمليات مربوط به سیستم بانکی کشور انجام و صندوق مجهز به اینترنت بانک،  همراه بانک و تلفن بانک است و در شعبه دیجیتال آن قریب ۸ خدمت به مشتریان داده می‌شود که آدرس آن www.sqev.ir است.

انتهای پیام
captcha