کنگره ۴ شهید طلبه و روحانی الیگودرز برگزار می‌‏شود
کد خبر: 4147736
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۲
تیرماه

کنگره ۴ شهید طلبه و روحانی الیگودرز برگزار می‌‏شود

کنگره چهار شهید طلبه و روحانی شهرستان الیگودرز تیرماه سال‌ جاری همزمان با سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی در الیگودرز برگزار می‏‎شود.

شهدای روحانیبه گزارش ایکنا از لرستان، استان لرستان در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس ۵۴ شهید روحانی شامل یک زن و ۵۳ مرد را تقدیم انقلاب کرده است که از مجموع این تعداد شهید طلبه و روحانیت لرستان، چهار شهید مربوط به شهرستان الیگودرز است که ازجمله این شهیدان می‎توان از روحانی عبدالرضا عبداللهی‌الیگودرزی، سید روح‌الله موسوی، رحمان حیدری و سیدحسین موسویان را نام برد.

در این راستا اداره تبلیغات اسلامی، دفتر امام جمعه، فرمانداری، سپاه، بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بروجرد در نظر دارند تیرماه امسال همزمان با سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی کنگره شهدای روحانی الیگودرز را برگزار کنند.

 حجت‌الاسلام مهدی سرلک، امام جمعه الیگودرز در گفت‌وگو با ایکنا با گرامیداشت یاد و خاطره چهار شهید روحانی الیگودرز، گفت: هدف از اجرای این کنگره بیانگر نقش واقعی شهدای روحانی در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و جایگاه روحانیت در مقاومت و ایستادگی مردم و اتحاد و همبستگی در مقابله با دشمنان اسلام است.

وی با بیان اینکه خون شهدا ضامن انقلاب اسلامی است، چراکه شهادت، مکتبی است که امروز به برکت انقلاب اسلامی در دنیا معنا پیدا کرده است، اضافه کرد: باید با همفکری بیشتر و با کمک تمام  نهاد ها و مراکز حوزوی این برنامه جهت معرفی  شهدای روحانی به نسل جوان به نحو احسن در سطح شهرستان برگزار شود.

سرلک افزود: روحانیت در طول تاریخ همواره در صحنه‌های مختلف حضور داشته و دارند و خدمت برای پاسداشت ارزش‌‌های دفاع مقدس و شهدا وظیفه‌ای خطیر است.

یادآور می‏‌شود، از جمله شهدای روحانی خرم‎آباد نیز می‌توان به سید فخرالدین رحیمی، سید نورالدین رحیمی، محمد کشوری، عبدالحسین مبشر، علی‌عباس حسین‌پور، روح‌الله کمالوند، علی گودرزی، مهران علیخانی، محمدتقی روحانی شاهیوند، میرمحمد جهانگیری، محمدعلی شرفی، اسماعیل عرفانی‌زاده، شهیده افتخار عباسی‌فرداشاره کرد.

از شهدای روحانی بروجرد نیز می‌توان از آیت‌الله حاج شیخ مرتضی بروجردی، محمدحسن شریف‌طبع(قنوتی)، جهانبخش گودرزی، عین‌الله ذلقی، حجت‌الله پارسا، علی شریفی، یعقوب نظام‌الاسلامی، داود صارمی، حمیدرضا نهاوندی، احمد روستایی، محمد بروجردی، مجتبی مسعودیان، محمد توکلی نام برد.

از شهدای روحانی نورآباد نیز می‌توان از علی مرادیان، محمد فتحی‌موسوی، مسعود امیدیان، سعید شهبازی و از شهدای روحانی کوهدشت نیز می‌توان از علی‌نجات سوری، اسماعیل هادیان، مجتبی آدینه‌وند، محمدعلیم عباسی‌گراوند و از شهدای روحانی الشتر نیز می‌توان از صحبت‌الله رضایی، عبدالوهاب فتح‌اللهی، محمدکریم دکامی، علیرضا قاسم‌پور نام برد.

شهرستان ازنا نیز آیت‌الله محمدحسین صادقی، حاجی کاظم، محمدولی بیات، سیدمحمد موسوی، عبدالله بیات، ابوالقاسم رمضانی، علی صادقی، سیدمحمود میرنظامی و شهرستان دورود نیز سید ابوالقاسم میرنظامی، محمدعلی پیامنی و مصطفی انصاری را تقدیم انقلاب کرده است.

انتهای پیام
captcha