افزایش ۴۳ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان اردبیل
کد خبر: 4147745
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶

افزایش ۴۳ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان اردبیل

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: در سال‌های اخیر به‌دلیل توجه و تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد فناورانه و دانش‌بنیان، چرخه اقتصادی کشور با سرعت بیشتر در حال ریل‌گذاری به سمت اقتصاد دانش‌بنیان می‌باشد که این امر در افزایش روزافزون تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان قابل مشاهده است.

شرکت‌های دانش‌بنیان اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، یوسف عباس‌پور، رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل، ۲۴ خردادماه از افزایش ۴۳ درصدی شرکت‌های دانش بنیان استان در ۹ ماه گذشته خبر داد. عباس‌پور به اهمیت اقتصاد فناورانه و نوآورانه برپایه دانش اشاره کرد و افزود: امروزه در جهان، اقتصاد دانش‌بنیان از اهمیت به‌سزایی برخوردار است که کشورهای توسعه‌یافته توانستند خود را در دهه‌های  گذشته به آن جایگاه برسانند تا بتوانند با صادرات فناوری، اقتصاد خود را متحول نمایند. 

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل به نقش پارک‌ها به‌عنوان حلقه واسط بین دانشگاه و صنعت پرداخت و افزود: در سال‌های اخیر به‌دلیل توجه و تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد فناورانه و دانش‌بنیان، چرخه اقتصادی کشور با سرعت بیشتر در حال ریل‌گذاری به سمت اقتصاد دانش‌بنیان می‌باشد که این امر در افزایش روزافزون تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان قابل مشاهده است. 

وی به اهمیت گفتمان‌سازی اقتصاد فناورانه و دانش‌بنیان در سطح استان اذعان و تصریح نمود: ما باید بتوانیم این گفتمان را در بین اقشار مختلف جامعه از جمله دانش‌آموزان، دانشجویان، دانشگاهیان، اساتید، فرهنگیان و خانواده‌ها تبیین، ترویج و نشر دهیم تا بتوانیم جامعه فناورانه داشته باشیم که این کار با حضور و کمک همه بازیگران زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان، می‌تواند سریع‌تر اتفاق بیفتد. 

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل به تازه تاسیس بودن پارک اردبیل اشاره و ابراز کرد: پارک علم و فناوری اردبیل آخرین پارک استانی ایجاد شده در کشور می‌باشد که توانسته با فعالیت‌های شبانه‌روزی و حضور فناوران در حوزه‌های مختلف علمی، خود را به جایگاه خوبی در افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان برساند که در ۹ ماه گذشته شاهد افزایش ۴۳ درصدی این شرکت‌ها در استان هستیم.

انتهای پیام
captcha