کارگاه آموزشی عفاف و حجاب و راه‌های گسترش آن در جامعه برگزار شد
کد خبر: 4147752
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹

کارگاه آموزشی عفاف و حجاب و راه‌های گسترش آن در جامعه برگزار شد

کارگاه آموزشی، تخصصی و فرهنگی با موضوع حجاب و عفاف و راه‌های گسترش آن در جامعه به همت کانون بسیج جامعه پزشکی و ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان زهک، در محل شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد.

کارگاه آموزشی عفاف و حجاب در زهکبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک، حجت‌الاسلام جابر کول، مسئول تعلیم و تربیت صالحین ناحیه سپاه این شهرستان امروز، 24 خردادماه، در کارگاه آموزشی، تخصصی و فرهنگی با موضوع حجاب و عفاف و راه‌های گسترش آن در جامعه، حجاب و عفاف را به‌عنوان سدی محکم در برابر آسیب‌های اجتماعی به زنان و کانون خانواده مطرح کرد.
 
وی با اشاره به آیات قرآن، احادیث و روایات مختلف در زمینه حجاب و عفاف برای زنان و مردان در جوامع اسلامی تصریح کرد: جایگاه رفیع زن در دین مقدس اسلام، بیانگر این واقعیت مهم است که بانوان در جامعه باید منزلت خود را با توجه به چارچوب وظایف خود در بخش حجاب و عفاف، اخلاق و رفتار مناسب حفظ کنند تا سلامت فردی و اجتماعی‌ آنها ارتقا یابد.
 
مسئول تعلیم و تربیت صالحین ناحیه سپاه زهک از دین اسلام به‌عنوان کامل‌ترین دین یاد کرد و افزود: در دین مبین اسلام توصیه‌های لازم برای طی کردن افراد در مسیر یک زندگی هدفمند، چگونگی انس با معبود، کیفیت بخشی به امور مختلف زندگی، رشد و تعالی انسان در رسیدن به کمال و سعادت دنیوی و اخروی وجود دارد.
 
حجت‌الاسلام کول تصریح کرد: حجاب و عفاف موجب تحکیم پیوند خانوادگی و سبب صمیمیت رابطه زوجین می‌شود، داشتن حیاء برای کانون خانواده مفید است و هر چیزی که باعث سستی روابط زوجین و دلسردی آنان شود برای زندگی خانوادگی زیانبار است و باید با آن مبارزه کرد. 
 
وی گفت: برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در ابتدا باید از کانون خانواده شروع کرد زیرا فرزندان اولین درس‌های زندگی، نحوه رفتار کردن و حتی نوع استفاده از کلمات را در خانه از مادران و پدران که آینه تربیتی - آموزشی آنان را تشکیل می‌دهند، فرا می‌گیرند.
انتهای پیام
captcha