تذکر لسانی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر با جدیت دنبال شود
کد خبر: 4147811
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶

تذکر لسانی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر با جدیت دنبال شود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان با تاکید بر ضرورت توجه به تذکر لسانی در جامعه، ادامه داد: وظیفه آحاد مردم نهی کردن و تذکر دادن به کسی است که منکری را در جامعه انجام می‌دهد و وظیفه حاکمیت نیز برخورد با منکر است.

امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سجاد ناصر، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان ظهر امروز ۲۴ خرداد در کارگاه آموزش مقدماتی امر به معروف و نهی از منکر ویژه پرسنل گنبد سلطانیه، عنوان کرد: با توجه اینکه احیای امر به‌ معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین اقدامات فرهنگی است، فعالیت‌های ایجابی و سلبی باید توأم و به تناسب در حوزه امر به معروف و نهی از منکر اجرایی شود.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به تذکر لسانی در جامعه، ادامه داد: وظیفه آحاد مردم نهی کردن و تذکر دادن به کسی است که منکری را در جامعه انجام می‌دهد و وظیفه حاکمیت نیز برخورد با منکر است.

این مسئول با توضیح اینکه اگر معروف را به طور گسترده در سطح جامعه رواج دهیم خود به خود منکرات کمرنگ خواهد شد، ادامه داد: ترویج و اشاعه فریضه امر به معروف و نهی از منکر عاملی مهم در راستای ایجاد سلامت روحی و روانی در جامعه است.

حجت‌الاسلام ناصر با یادآوری اینکه وظیفه ما در جامعه در قبال منکر نیز تذکر دادن است، متذکر شد: به فرموده رهبر معظم انقلاب تذکر لسانی  اثرگذار است و باید این تذکرات توسط افراد تکرار شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان خاطرنشان کرد: حجاب یادگار حضرت فاطمه زهرا(س) است که مردم ایران اسلامی به‌خصوص بانوان مومنه و متدین این یادگار را حفظ کرده و خواهند کرد.

در ادامه این کارگاه سیدسعید صفوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان نیز گفت: هر کشوری قوانین خود را دارد و یکی از قوانین کشور ایران، رعایت حجاب است که همه شهروندانش باید آن را رعایت کنند و این رعایت به دلیل قانون شهروندی و قانون اساسی است. همه ملزم به احترام در رعایت قوانین حجاب هستند.

وی افزود: شیوه امر به معروف و نهی از منکر به گردشگران باید درست باشد. هدف از امر به معروف و نهی از منکر تغییر رفتار و جلوگیری از منکر در جامعه است.

انتهای پیام
captcha