محصولات فاخر فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب تولید شود
کد خبر: 4147864
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸

محصولات فاخر فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب تولید شود

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر انجام دقیق وظایف محوله از سوی دستگاه‌های اجرایی و متولیان امر در ساخت و تولید محصولات فاخر فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب، گفت: وظایف دستگاه‌هایی که رسالت‌شان تولیدات محصولات فرهنگی فاخر است، باید عملیاتی، درست، متکی بر قوانین کشور و احکام اسلامی و همچنین در راستای روشنگری برای نسل جوان جامعه باشد.

اسدالله عباسی استاندار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری، اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز، 24 خردادماه در جلسه قرارگاه عفاف و حجاب استان با بیان اینکه در هیچ نقطه‌ای از جهان چنین حکومت دینی وجود ندارد، اظهار کرد: مبانی و اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس آموزه‌های دینی و قرآنی است و بر همین اساس باید اصول و مبانی دینی به درستی رعایت شود.

وی با اشاره به رعایت عفاف و حجاب در ایران پیش از ظهور اسلام، افزود: در سرزمین ایران پیش از اسلام هم موضوع عفاف و حجاب به خوبی رعایت می‌شد که این امر نشان‌دهنده عفت ذاتی و فطرتی مردمان نجیب این کشور بزرگ است.

استاندار گیلان یکی از برنامه‌های دشمن را ایجاد تزلزل در بنیان خانواده‌های ایرانی دانست و افزود: پایه و اساس انقلاب اسلامی و خانواده‌ها، دین و مبانی دینی می‌باشد و استکبار با آگاهی از این مقوله تلاش می‌کند این پایه‌ها را سست کند.

عباسی با تأکید بر رعایت تکالیف ایجابی حوزه عفاف و حجاب توسط دستگاه‌های اجرایی، بیان کرد: در بخش‌های ایجابی و سلبی تکالیف و وظایف همه کاملا مشخص است، لذا باید در تمامی مکان‌ها، همه اقشار جامعه شئونات اسلامی را رعایت کنند زیرا این یک تکلیف شرعی و قانونی است.

نماینده عالی دولت در گیلان با تکلیف به تمامی دستگاه‌های اجرایی در خصوص رعایت شئونات اسلامی و مقابله با ناهنجاری در استان، تصریح کرد: بنده به عنوان خادم کوچک مردم اجازه نمی‌دهم هنجارشکنی‌ها در این استان انجام شود، از سوی دیگر دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی نیز به وظایف خود به درستی عمل کنند تا شاهد ناهنجاری در استان نباشیم.

وی با تأکید بر انجام دقیق وظایف محوله از سوی دستگاه‌های اجرایی و متولیان امر در ساخت و تولید محصولات فاخر فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب، گفت: وظایف دستگاه‌هایی که رسالت‌شان تولیدات محصولات فرهنگی فاخر است، باید عملیاتی، درست، متکی بر قوانین کشور و احکام اسلامی و همچنین در راستای روشنگری برای نسل جوان جامعه باشد.

عباسی، نقش آموزش و پرورش را در گسترش بخش اقنایی مسئله عفاف و حجاب بسیار مؤثر و مهم برشمرد و تصریح کرد: در این راستا باید مسئله عفاف و حجاب را از مهد کودک، آموزش و پرورش و خانواده‌ها شروع کرد.

وی با بیان اینکه دشمن در حال پاشیدن بذر نفاق و دو دستگی در جامعه از طریق جنگ شناختی و ترکیبی است، گفت: دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی در تلاش برای ایجاد جنگ شناختی و دو دستگی در جامعه هستند از این رو با هوشیاری و آگاهی نباید در زمین دشمن بازی کرد.

استاندار گیلان با اشاره به نقش قابل تأمل صدا و سیما در اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب در کشور و به‌ویژه در استان گیلان که یک منطقه زیبا و ساحلی گردشگرپذیر است، بیان کرد: صدا و سیما با دعوت از صاحب‌نظران موفق حوزه عفاف و حجاب، افکار عمومی را با این بخش زیباشناختی آشنا و نسبت به اهمیت موضوع شفاف‌سازی کند.

عباسی با بیان اینکه نمونه‌ها و مدل‌های لباس‌ها و پوشش‌های مذهبی برای دختران و پسران معرفی شود، یادآور شد: بعضی لباس‌ها در اشاعه پوشش اسلامی تأثیر بسزایی دارند، از این رو نهادها و سازمان‌های مربوطه فرهنگی اینگونه لباس‌ها را تولید کرده و به شیوه‌هایی درست به دختران و پسران معرفی کنند.

انتهای پیام
captcha