منشور اخلاقی ویژه هیئت‌های مذهبی در یزد تهیه شد
کد خبر: 4148716
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۸

منشور اخلاقی ویژه هیئت‌های مذهبی در یزد تهیه شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از تهیه منشور اخلاقی ویژه هیئات مذهبی این استان خبر داد.

علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد، 28 خردادماه در دیدار با جمعی از روحانیون و خطبای شهرستان یزد، با توجه به نزدیک بودن ماه محرم، برنامه‌ریزی برای هیئات مذهبی و هدایتگری آنها را مهم و حیاتی توصیف کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد، به بعضی از اتفاقات سال قبل که توسط بعضی از افراد خاص در شب عاشورا اتفاق افتاد، اشاره کرد و افزود: متأسفانه بعضی افراد درصدد فاصله انداختن هیئات مذهبی سنتی استان یزد با نظام اسلامی بودند که با جواب قاطع هیئت‌های مذهبی روبرو شدند.

این مقام مسئول گفت: یکی از خلأهای مهم هیئات ما حضور مؤثر روحانیون در آن هیئت‌ها است. حضور روحانیون در هیئت‌ها موجب توسعه و ترویج آموزه‌های دینی صحیح و اصلاح خط فکری آنها منطبق بر اصول اساسی انقلاب اسلامی خواهد شد.

وی با اشاره به تجلیل مقام معظم رهبری از سینه‌زنی سنتی هیئت‌های مذهبی یزد اضافه کرد: روش سینه‌زنی هیئات یزدی، خاص و جذاب برای مردم دیگر استان‌ها است که باید با تقویت این سنت حسنه، آن را برای آیندگان به یادگار گذاشت.

نجیمی با اشاره به پخش زنده تلویزیونی هیئات مذهبی در شبکه استانی و شبکه‌های ملی گفت: حضور هیئات مذهبی در پخش زنده صدا و سیما نیازمند رعایت معیارها و قوانین صدا و سیما است و همه هیئت‌ها باید تابع قوانین و مقررات مصوب ارگان‌های مربوطه باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد در پایان از تهیه منشور اخلاقی ویژه هیئات مذهبی برای ارسال به هیئات مذهبی و الزام آنها به رعایت مفاد آن منشور خبر داد.

انتهای پیام
captcha