لزوم برنامه ریزی برای استقبال از زائران خارجی اربعین حسینی در آستارا
کد خبر: 4148866
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹

لزوم برنامه ریزی برای استقبال از زائران خارجی اربعین حسینی در آستارا

فرماندار آستارا با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای استقبال مناسب از زائران خارجی اربعین حسینی در آستارا، گفت: حضور زائران خارجی اربعین حسینی در این شهرستان، فرصتی برای انتقال و صدور فرهنگ و شعائر اسلامی است و دستگاه‌های متولی استقبال و اسکان زوار، از این موقعیت برای ترویج دین استفاده کنند.

عنایت رضایی‌پور فرماندار شهرستان مرزی آستارا

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از روابط عمومی، عنایت رضایی‌پور، فرماندار شهرستان مرزی آستارا امروز، 29 خردادماه در جلسه مشترک ستادهای اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر و اربعین حسینی که با حضور امام جمعه و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان در فرمانداری برگزار شد، با تأکید بر حضور جدی مسئولان در نماز جمعه، اظهار کرد: مدیران با حضور خود در نماز جمعه با مشکلات مردم بیشتر آشنا شده و در جریان آن قرار می‌گیرند. نماز جمعه قلب تپنده هر شهری بوده و انتظار بر این است که مدیران شهرستان در صف اول نماز جماعت شرکت کنند.

وی با تأکید بر اینکه اجرای برنامه‌های عملی و منسجم فرهنگی در سواحل شهرستان مرزی بندر آستارا دنبال می‌شود، افزود: آستارا یک شهرستان مرزی و مهم استان گیلان است و مسافران ورودی با فرهنگ‌های متفاوت و خاص، در منطقه و در زمان تعطیلات حضور پیدا می‌کنند که نیاز است تا فعالیت‌های فرهنگی با پیام‌های اثر گذار برنامه ریزی شود. رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها پیرامون شبیخون و  تهاجم و جنگ فرهنگی دشمنان هشدار دادند و همه در قبال آن وظیفه داریم هوشیار عمل کنیم.

رضایی‌پور با اشاره به لزوم فراهم کردن زمینه حضور مردم در همایش اربعین حسینی، بیان کرد: بازه زمانی منتهی به اربعین حسینی فرصتی مغتنم برای حمایت و خدمات‌رسانی توسط مسئولان شهرستان آستارا است چرا که در نقطه‌ای از کشور قرار گرفته‌ایم که زائران خارجی وارد مرز می‌شوند و از این شهر عبور می‌کنند.

فرماندار آستارا با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای استقبال مناسب از زائران خارجی اربعین حسینی در آستارا، تصریح کرد: حضور زائران خارجی اربعین حسینی در این شهرستان، فرصتی برای انتقال و صدور فرهنگ و شعائر اسلامی است و دستگاه‌های متولی استقبال و اسکان زوار، از این موقعیت برای ترویج دین استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد باقری ارومی، امام جمعه آستارا نیز در این جلسه با توجه به ضرورت پرداختن به مسئله حجاب و عفاف، اظهار کرد: مواجهه هوشمندانه در این موضوع مؤثرتر از برخورد با بی حجابی بوده زیرا حجاب و عفاف یک ارزش محسوب می‌شود و اساس آن احترام به مقام والای زن است.

وی خواستار حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان در نماز جمعه شد و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی آستارا باید در نماز جمعه شرکت کرده و با برپایی میز خدمت پاسخگوی مشکلات و دغدغه‌های مردم باشند.

انتهای پیام
captcha