تأکید اهالی جولان بر نابودی رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4149344
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶

تأکید اهالی جولان بر نابودی رژیم صهیونیستی

اهالی جولان اشغالی با وجود سرکوبگری شدید نظامیان صهیونیست برای دومین بار با برپایی تجمع اعتراضی بر حق خود برای بازپس گیری خاک این منطقه از رژیم اشغالگر صهیونیستی تأکید کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، صدها نفر از اهالی جولان در سرزمین‌های اشغالی برای دومین روز متوالی در اعتراض به تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی در این منطقه اشغالی از خاک سوریه، تجمعی را برپا کردند که با حمله نظامیان اشغالگر روبرو شدند.

رژیم صهیونیستی با ارسال تجهیزات نظامی همه راه‌های منتهی به منطقه الحفایر را که قرار است در آنجا توربین‌های بادی تأسیس کند، مسدود کرده است.

رژیم صهیونیستی به بهانه اجرای پروژه توربین‌های بادی در منطقه الحفایر در حال مصادره اراضی ساکنان این منطقه و حتی شهرک‌سازی است که با مخالفت و اعتراض اهالی همراه شده است.

نظامیان اشغالگر امروز نیز با شلیک گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک آور سعی در متفرق کردن معترضان داشتند. در اعتراضات دیروز اهالی جولان نیز ده‌ها نفر زخمی شدند.

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای مقاومت اهالی جولان در برابر تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی را ستود و تأکید کرد: تجاوزات وحشیانه نظامیان اشغالگر به مردم ما در جولان در امتداد سیاست‌های خصمانه اسرائیل و جنایات آن است که نقض آشکار قوانین بین‌المللی بشردوستانه و احکام منشور سازمان ملل به شمار می‌رود.

در این بیانیه با تأکید بر رو به زوال بودن اشغالگری اسرائیل در جولان آمده است: همه طرح‌های رژیم اشغالگر و شهرک سازی‌های غیرقانونی آن در جولان باطل و نقض آشکار قطعنامه 497 شورای امنیت است .

تعدادی از شهروندان سوری حاضر در اعتراضات امروز چهارشنبه جولان نیز تأکید کردند: این سرزمین متعلق به ماست؛ آزادی سرزمینمان در راه و اسرائیل رو به نابوی است و این زمین از جانمان باارزش‌تر است.

انتهای پیام
captcha