۲۷۲ محکوم مالی در کهگیلویه‌وبویراحمد نیازمند کمک خیران هستند
کد خبر: 4149543
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷

۲۷۲ محکوم مالی در کهگیلویه‌وبویراحمد نیازمند کمک خیران هستند

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: اکنون در زندان‌های استان ۲۷۲ محکوم صرفاً مالی وجود دارد که در زندان هستند و با کمک خیرین و گذشت شکات باید زمینه آزادی آنها را فراهم کنیم

منصور بیژنی، مدیرکل زندان‌های کهگیلویه‌وبویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، منصور بیژنی، مدیرکل زندان‌های کهگیلویه‌وبویراحمد عصر روز گذشته، 31 خردادماه در نشست خبری، با بیان اینکه از اول تیرماه سال گذشته تاکنون ۱۸۲ محکوم مالی و جرائم غیرعمد آزاد شده، اظهار کرد: ۱۱۸ میلیارد تومان برای آزادی این تعداد زندانی پرداخت شد.با گذشت شکات ۷۲ درصد این مبلغ مورد تخفیف قرار گرفت و شکات ما اکنون از بزرگ‌ترین خیرین در این حوزه به‌شمار می‌روند.

وی افزود: اکنون در زندان‌های استان ۲۷۲ محکوم صرفاً مالی وجود دارد که در زندان هستند و با کمک خیرین و گذشت شکات باید زمینه آزادی آنها را فراهم کنیم.از سیاست‌های این سازمان کاهش کیفری زندانیان است در تلاش هستیم که افرادی که حسن اخلاق دارند رضایت شاکی را فراهم کرده و آنها را مشمول پابند الکترونیکی کنیم.

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه‌وبویراحمد بیان کرد: در کهگیلویه‌وبویراحمد هم‌اکنون ۸۶ درصد رسیدگی به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود در اتاقک زندان با بهترین کیفیت صدا و تصویر با دادگاه ارتباط برقرار می‌کنند و در کنار صرفه‌جویی حقوق شهروندی نیز مدنظر قرار می‌گیرد و در مجموع در سال گذشته 4 هزارو 253 دادرسی الکترونیک در زندان‌های استان انجام شد.

بیژنی تصریح کرد: همچنین در سال گذشته با مساعدت قوه قضاییه و لطف مقام معظم رهبری و عفوی که صادر شد در استان ۴۸۱ محکوم مشمول عفو شدند.در سال گذشته قریب به هزارو 700 مورد مرخصی زندانیان واجد شرایط در استان صادر و ۳۸۵ زندانی با اخذ رضایت از شکات پرونده آن‌ها مختومه شد.

وی اضافه کرد: سال گذشته قریب به ۶۰۰ نفر خانواده زندانیان نیازمند تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتند این افراد مثل سایر خانوار‌ها از امکانات مستمری و رفاهیات نهاد‌های حمایتی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه‌وبویراحمد همچنین با اشاره به کمک معیشتی به زندانیان، گفت: سال گذشته 2 هزارو 910 بسته معیشتی با مشارکت سپاه و ستاد اجرایی به خانواده‌های زندانیان اهدا شد، همچنین به ۱۱۱ نفر زندانی آزاد شده نیز تسهیلات اشتغال ۱۰۰ میلیون تومانی پرداخت شد.

انتهای پیام
captcha