عدالت باید در تمام بخش‌های کشور گسترش یابد
کد خبر: 4149561
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
امام جمعه کرمان:

عدالت باید در تمام بخش‌های کشور گسترش یابد

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی با تأکید بر لزوم گسترش عدالت در تمام بخش‌های کشور، گفت: قضا، قضاوت، داوری و صدور حکم، کار انسان‌های برجسته، خداترس، مجاهد و از خود گذشته است.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان،حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز، اول تیرماه در همایش محوری گرامیداشت هفته قوه قضاییه با بیان اینکه قضا، قضاوت، داوری و صدور حکم، کار انسان‌های برجسته، خداترس، مجاهد و از خود گذشته است، گفت: رنجش و خوشحالی افراد در حکم قاضی عادل تأثیری ندارد.
 
وی اظهار کرد: قضاوت و داوری، ابتدا از آنِ خداوند و در مراحل بعدی معصومان و ائمه(ع) است و پس از آن جانشینان معصوم و کسانی که از سوی جانشین معصوم اذن دارند، این مسئولیت را بر عهده می‌گیرند.
 
امام جمعه کرمان با تأکید بر لزوم گسترش عدالت در تمام بخش‌های کشور، تصریح کرد: بخشی از عدالت در حوزه فردی تعریف می‌شود که فرد همه همت خود را به کار می‌گیرد تا گناه و معصیت را در زندگی خود به حداقل برساند و یا آن را از بین ببرد.
 
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی عدالت اجتماعی را از دیگر وجوه عدالت برشمرد و گفت: در عدالت اجتماعی، دستگاه قضایی و حاکمیت دو مسئولیت مهم برعهده دارند که تلاش برای قرار دادن هر حق در جایگاه خود و مبارزه با تبعیض‌ها و نیز جلوگیری از تجاوز به حقوق و حدود در بخش‌های مختلف، این حقوق هستند.
 
محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز در این همایش با بیان اینکه امروز دستگاه قضایی به پناهگاه مردم تبدیل شده است، گفت: اینکه هر فردی که مورد ظلم قرار گرفته است به دستگاه قضایی مراجعه کرده و باور دارد که حقوق وی ایفا می‌شود، بسیار ارزشمند است.
 
فداکار با بیان اینکه شخص قاضی و کار قضاوت با الزامات و محدودیت‌های متعددی روبه‌رو است و این امر دشواری کار قضاوت را دو چندان می‌کند، افزود: دستگاه قضایی در بخش‌های مختلف کمک‌های بسیار خوبی به دولت می‌کند که کمک در قالب شورای تأمین و در بخش‌های توسعه اقتصادی، حل مشکلات واحدهای تولیدی و رفع موانع تولید مشاهده می‌شود.
انتهای پیام
captcha