فاز اول پایانه مرزی رازی خوی به بهره‌برداری رسید
کد خبر: 4149577
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳

فاز اول پایانه مرزی رازی خوی به بهره‌برداری رسید

فاز اول پایانه مرزی رازی خوی با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

پایانه مرزی رازی خویبه‌گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، فاز اول پایانه مرزی رازی خوی ۱ تیر با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، داریوش امانی مشاور وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی، عادل نجف‌زاده نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، پیمان آرامون، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، محسن حمزه‌لو، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی، امام‌جمعه خوی، مسئولان ترکیه و تعدادی دیگر از مسئولان کشوری استانی فاز اول پایانه مرزی رازی خوی به بهره‌برداری رسید.

وزیر راه و شهرسازی در این مراسم خاطرنشان کرد: پایانه مرز رازی یکی از پایانه‌های مرزی راهبردی است که امروز افتتاح می‌شود و نقش مهمی در توسعه مبادلات تجاری بین دو کشور ترکیه و ایران دارد.

مهرداد بذرپاش تصریح کرد: از جمله سیاست‌های دولت سیزدهم اصلاح وضعیت پایانه‌ها و گمرکات کشور بوده و از آنجایی که بنده مسئولیت ریاست کمیسیون مشترک ایران و ترکیه را برعهده دارم در نظر داریم تا در آینده جلسه این کمیسیون برگزار شود

وی با بیان اینکه هر مجموعه و مجموعه که قابلیت واگذاری داشته باشد به بخش خصوصی واگذار می‌شود، گفت: وزارت راه‌ آمادگی دارد اغلب فرودگاه‌های کشور را به نهادهای عمومی و بخش خصوصی واگذار کند تا زیرساخت‌های توسعه‌ای در این مکان‌ها ایجاد شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: فرودگاه خوی زیرساخت‌های خوبی را داشته و در این راستا پروازهای هفتگی این فرودگاه افزایش پیدا خواهد کرد و سعی می‌شود در آینده نزدیک پروازهای بین‌المللی نیز از این فرودگاه انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: اختیارات لجستیکی و ترانزیتی به مراکز استان‌ها واگذار خواهد شد تا مسئولان استانی براساس ظرفیت‌ها از این امکانات استفاده کنند‌.

سرمایه‌گذاری 300 میلیارد تومانی در پایانه مرزی رازی خوی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با بیان اینکه طراحی و راهبری و اجرای سالن مسافری و تجاری پایانه رازی خوی در مدت زمان سه سال انجام شده است، اظهار کرد: این پایانه در سه طبقه با بیش از  9 هزار مترمربع زیربنا و اعتبار به روز نشده 300 میلیارد تومان اجرا شده که سند افتخار دیگری برای آذربایجان غربی است.

پیمان آرامون افزود: اهمیت این پایانه زمانی دوچندان می‌شود که بدانیم در سال 1401 بیش از 1 میلیون و 200 هزار مسافر از این مرز عبور کرده و مرز رازی خوی یکی از دروازه‌های مهم ورود به ترکیه است که تردد از این پایانه در تحقق افق تجارت 30 میلیون دلاری بین ایران و ترکیه نقش مهمی خواهد داشت.

وی ادامه داد: توسعه پایانه‌ها در آذربایجان غربی تنها محدود به تکمیل پایانه مرزی رازی نبوده بلکه اقدمات توسعه فیزیکی مرز سرو ارومیه و 24 ساعته شده تمام مرزهای استان و بازگشایی مرز تمرچین پیرانشهر برای عبور زائران اربعین حسینی در سال گذشته با تلاش‌های استاندار آذربایجان غربی از دیگر اقدامات انجام شده هستند.

 

انتهای پیام
captcha