قوه قضائیه از اجرایی‌شدن قانون عفاف و حجاب کوتاه نمی‌آید
کد خبر: 4149697
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
حجت‌الاسلام مصدق:

قوه قضائیه از اجرایی‌شدن قانون عفاف و حجاب کوتاه نمی‌آید

معاون اول قوه قضائیه گفت: عفاف و حجاب یک قانون است و باید اجرایی شود و مورد احترام همه قرار گیرد و قوه قضائیه از آن کوتاه نخواهد آمد.

حجت الاسلام مصدق

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مصدق، معاون اول قوه قضائیه، جمعه دوم تیرماه، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار کرد: قوه قضائیه از روند سرمایه‌گذاری در کشور حمایت خواهد کرد و این قوه به دنبال این است که با فساد مقابله کند.

وی افزود: برخی از ایرانی‌هایی که خارج از کشور هستند از این می‌ترسند که به ایران وارد شوند و در کشورمان سرمایه‌گذاری کنند و فکر می‌کنند دستگیر خواهند شد، درصورتی‌که اینها هیچ پرونده‌ای ندارند و فقط تحت تأثیر تبلیغات رسانه‌های معاند قرار دارند. در اینجا من اعلام می‌کنم از ایرانی‌هایی که می‌خواهند در کشور سرمایه‌گذاری کنند استقبال می‌کنیم.

معاون اول قوه قضائیه درباره عفاف و حجاب گفت: عفاف و حجاب یک قانون است و باید اجرایی شود و مورد احترام همه قرار گیرد و قوه قضائیه از آن کوتاه نخواهد آمد.

 در وجوب شرعی و سیاسی حجاب شکی نیست

وی تأکید کرد: در وجوب شرعی و سیاسی حجاب شکی نیست ولی از آنهایی تعجب می‎کنم که علم دارند و در نهاد دانشگاه می‌گویند حجاب حریم خصوصی است و حاکمیت نباید در آن دخالت کند. حجاب در خانواده فقط حریم خصوصی است ولی اگر در خیابان رعایت نشود حاکمیت حق دخالت دارد.

معاون اول قوه قضائیه گفت: لایحه مربوط به عفاف و حجاب در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در حال بررسی است و از نخبگان می‌شود به صورت جدی روی آن کار کنند و قوای سه‌گانه هم برروی آن وفاق کامل دارند.

مصدق با بیان اینکه اجرای عدالت و افزایش رضایت مردم برای دستگاه قضا از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، افزود: ارائه آمار از پرونده‌ها به معنای اجرا شدن عدالت نیست بلکه مردم باید طعم اجرای عدالت را بچشند و قوه قضائیه به این منظور راهبرد تحول، تعالی و برنامه‌محوری را مدنظر قرار داده است.

تلاش قوه قضائیه برای پرهیز از رفتارهای هیجانی 

وی با تأکید بر تلاش قوه قضائیه در راستای پرهیز از رفتارهای هیجانی گفت: قوه قضائیه سه برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت را در دستورکار خود قرار داده و همچنین به منظور تحقق هریک از این برنامه‌ها طبق اسناد بالادستی، بیانیه گام دوم انقلاب، مواردی که از سوی رهبر انقلاب در حکم رئیس قوه قضائیه آمده و بیانات مقام معظم رهبری عمل خواهد کرد.

معاون اول قوه قضائیه معتقد است که سند بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مظلوم واقع شده، درصورتی‌که هر بخشی از این بیانیه خود یک برنامه است.

 قوه قضائیه هدف‌محور شده است

مصدق با بیان اینکه هدف‌محوری در دستور کار برنامه‌های قوه قضائیه قرار دارد، گفت: قبلاً مأموریت‌محوری عمل می‌کردیم اما در حال قوه قضائیه هدف‌محور شده است و هدف‌محور شدن با افزایش رضایتمندی مردم ارتباط نزدیکی دارد، طوری که طبق آمار و نظرسنجی‌ها در یک سال گذشته رضایتمندی مردم افزایش پیدا کرده است. امروز باید تلاش کرد تا مردم دستگاه قضا را از خود بدانند و هرچه به این موضوع نزدیک شویم میزان موفقیت قوه قضائیه افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اقدامات قوه قضائیه در راستای حمایت از تولید عنوان کرد: حمایت از تولید و اشتغال از برنامه‌های مهمی محسوب می‌شوند که در یک سال گذشته قوه قضائیه بر روی آن تمرکز داشته است، حتی به همین منظور ستادی را تحت عنوان ستاد پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در دادستانی کل کشور تشکیل داده و سال گذشته 10 جلسه را برگزار کرده است و رؤسای سازمان بورس، سازمان غذا و دارو، گمرک و بانک مرکزی به این ستاد دعوت شدند و مشکلات و چالش‌ها را بررسی کردند.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: دستگاه قضا به دولت اطمینان می‌دهد برای جذب سرمایه‌گذاری به‌ویژه سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور به او کمک کند و به همین منظور به ایرانیان خارج از کشور حتی آنهایی که پرونده دارند اطمینان می‌دهم به مشکلی برنخورند البته حساب آنهایی که منافق و معاند هستند جداست.

مصدق جنس چالش‌هایی را که برای قوه قضائیه طی یک سال گذشته به وجود آمده به ویژه در حوزه‌های امنیتی و اجتماعی متفاوت از چالش‌های چهار دهه گذشته دانست.

انتهای پیام
captcha