فریضه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به معضلات روز جامعه می‌پردازد
کد خبر: 4150033
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۶
در گفت‌و‌گو با ایکنا بیان شد

فریضه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به معضلات روز جامعه می‌پردازد

معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی گفت: فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر تنها در مباحث عفاف و حجاب نقش‌آفرینی نمی‌کند و به معضلات و موضوعات روز در جامعه پرداخته و در حوزه‌های مختلف مطالبات مردمی را پیگیری می‌کند.

امربه‌معروف و نهی‌ازمنکرمحسن ملی، معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به قشر یا گروه خاصی تعلق نمی‌گیرد و برای تمام اقشار جامعه در تمام حوزه‌ها اعمال می‌شود. از این‌رو ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان با رویکرد جدید برنامه‌هایی را در چهار حوزه آموزش، اجتماعی، رسانه و عفاف و حجاب به دستگاه‌ها ابلاغ کرده و در تمام سطوح عملکرد دستگاه‌های اجرایی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه فریضه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در راستای جلوگیری از تبدیل آسیب به چالش انجام می‌شود، ادامه داد: ستاد با توجه‌ به اهمیت پیشگیری از منکر و تبدیل آن به یک چالش همگانی در بطن جامعه بوده و دستگاه‌های حاکمیتی و غیرحاکمیتی را دربر دارد. 

ملی افزود: تمام برنامه‌های ابلاغی ستاد در چهار محور فوق ابلاغ شده و از شوراهای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر دستگاه‌ها خواسته شده با همان عناوین برنامه‌های ابلاغی خود را اجرایی کنند.

معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی با تأکید بر اهمیت این فریضه الهی در فضای مجازی، اظهار کرد: در برهه کنونی که استفاده از فضای مجازی یکی از نیازهای بشر به‌شمار می‌رود و اکثر افراد در جامعه با آن درگیر هستند، بازتاب بسیاری از منکرات را در این بستر به‌وضوح می‌توان شاهد بود. 

وی افزود: محتوا در فضای مجازی آماده شده و با هدف‌مندی و طراحی از پیش تعیین شده در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، از این‌رو وظیفه آمران به معروف این است که با تقویت و ارتقای تولیداتی با محتوای آموزشی در بستر مجازی فرصت را از دشمن سلب کرده و در راستای تحقق اهداف نظام گام بردارند.

ملی بیان کرد: لشکر سایبری در ستاد امربه‌معروف با آموزش سواد رسانه به دبیران شوراهای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر دستگاه‌های اجرایی در صدد است این آسیب را کاهش دهد.

معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی گفت: ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در تمامی حوزه‌ها ورود کرده و از شیوه‌های سنتی به سمت روش‌های مدرن تغییر مسیر داده است. امروزه این فریضه واجب تنها در مباحث عفاف و حجاب نقش‌آفرینی نمی‌کند و به معضلات و موضوعات روز در جامعه پرداخته و در حوزه‌های مختلف مطالبات مردمی را پیگیری می‌کند.

انتهای پیام
captcha