مشکلات اقتصادی در سایه تعامل قضایی و اجرایی حل می‌شوند
کد خبر: 4150179
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹

مشکلات اقتصادی در سایه تعامل قضایی و اجرایی حل می‌شوند

استاندار کرمان با بیان اینکه اقتصاد مسئله اصلی کشور بوده که بار این موضوع بر دوش همه است، گفت: از همراهی‌ها و پشتیبانی‌های دستگاه قضایی قدردانی می‌کنیم و امیدواریم در سایه تعاملات موجود گره‌ای از مسائل مردم باز شود.

دیدار استاندار و رئیس کل دادگستری کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در دیدار با رئیس‌کل دادگستری استان که به‌مناسبت هفته قوه قضاییه انجام شد، با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی در مسیر رفع مشکلات حوزه اقتصادی در کنار دستگاه اجرایی است، گفت: از همراهی‌ها و پشتیبانی‌های دستگاه قضایی قدردانی می‌کنیم و امیدواریم در سایه تعاملات موجود گره‌ای از مسائل مردم باز شود.

وی اقتصاد را مسئله اصلی کشور دانست و با بیان اینکه بار این موضوع بر دوش همه است، افزود: حفظ ظرفیت‌های تولیدی، به فعلیت رساندن ظرفیت‌های آماده و توسعه سرمایه‌گذاری به‌منظور ارتقای معیشت مردم نیز از ظرفیت‌های مهمی است که با حمایت دستگاه قضایی در این راستا اقدام می‌شود.

استاندار کرمان اظهار کرد: شهید بهشتی هیچگاه از مواضع خود عقب‌نشینی نکرد و همواره انسانی صبور و محکم بود. برگزاری یادواره شهدای هفتم تیرماه در دستگاه‌های مختلف کار بسیار خوبی بوده است که امیدواریم در سال‌های آینده نیز به‌صورت پررنگ‌تری اجرایی شود.

واحدها به عرصه تولید بازگشتند

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز در این دیدار گفت: در سال گذشته از بیکار شدن حدود ۹ هزار کارگر و تکنیسین در استان کرمان جلوگیری شده است و ده‌ها واحد تولیدی که در آستانه تعطیلی بوده‌اند، به عرصه تولید بازگشته‌اند.

وی با بیان اینکه رؤسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های استان کرمان به‌صورت ویژه به حمایت از مسائل اقتصادی ورود کرده‌اند، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های قوه قضاییه کنترل ورودی پرونده‌ها به قوه قضاییه است. در سال گذشته توفیقات نسبی در این حوزه داشتیم و در یکسال اخیر ۶۲۳ هزار پرونده وارد دستگاه قضایی شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نداشته و این امر به معنای اثرگذاری اقدامات انجام شده در این حوزه است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان افزود: در راستای سیاست‌های پیشگیری از وقوع جرم برنامه‌های بسیار خوبی تدوین و اجرایی شده است و امروز شاهد نتایج این اقدامات هستیم. برای نمونه در ۱۰ جرم اول استان، در ۷ جرم کاهش داشته‌ایم و این امر نشان می‌دهد که سیاست‌های پیشگیرانه قوه قضاییه تأثیرگذار بوده است.

وی افزود: امروز قوه قضاییه به‌عنوان یک قوه بسیار تأثیرگذار، در اجرای مأموریت‌های خود موفق است، تأکید کرد: این قوه در حال حاضر بر اساس سند تحول قضایی، اسناد بالادستی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری به‌صورت برنامه محور حرکت می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: قوه قضاییه تمامی سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی را به‌صورت ویژه در اولویت کاری خود قرار دارد و این برنامه‌ها براساس شرایط استان‌ها، بومی‌سازی و اجرایی شده است و از این رو دستاوردهای بسیار خوبی نیز داشته‌ایم.

انتهای پیام
captcha