حضور در زینبیه‌ها برای محکومان پرونده‌های عفاف و حجاب خراسان‌شمالی
کد خبر: 4150649
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳

حضور در زینبیه‌ها برای محکومان پرونده‌های عفاف و حجاب خراسان‌شمالی

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی از تشکیل ۴۷ فقره پرونده عفاف و حجاب در استان خبر داد و گفت: برای ۱۱ فقره پرونده، جزای نقدی و حضور محکومان در اماکن مذهبی از جمله زینبیه‌ها در محرم امسال صادر شده‌است.

حجت‌الاسلام رضا براتی زاده، رئیس‌کل دادگستری خراسان‌شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام رضا براتی‌زاده، رئیس‌کل دادگستری خراسان‌شمالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی سه‌ماهه نخست سال جاری تعداد ۴۷ فقره پرونده با عنوان عفاف و حجاب در محاکم دادگستری استان تشکیل شدند که برای ۱۷ فقره از این تعداد پرونده رأی صادر شده است.

وی تصریح کرد: از تعداد ۱۷ فقره پرونده، برای شش فقره پرونده از آنها، حکم برائت و منع تعقیب صادر شده همچنین برای ۱۱ فقره پرونده دیگر نیز رای محکومیت شامل محکومیت جزای نقدی از هشت میلیون ریال تا حداکثر ۱۰ میلیون ریال و حضور محکومان در اماکن مذهبی از جمله زینبیه‌ها در دهه محرم امسال به مدت یک تا سه شب و استماع وعظ واعظان صادر شده است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هنوز ۳۰ پرونده دیگر در زمینه عفاف و حجاب نیز در دست بررسی و رسیدگی هستند.

وی درباره پرونده‌های مدیران استان نیز بیان کرد: در استان در سال ۹۹ تعداد ۱۰ فقره پرونده، در سال ۱۴۰۰ تعداد هفت فقره پرونده و در سال ۱۴۰۱ نیز تعداد دو فقره پرونده برای فساد مالی مدیران متخلف شناسایی شده در محاکم دادگستری استان تشکیل شدند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر قوه قضاییه استان به موضوع ترک فعل مدیران استان ورود کرده است که معتقد هستم مدیران استان ضعیف هستند و قدرت ریسک ندارند. 

انتهای پیام
captcha