اعلام زمان آزمون مرحله دوم اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم + جدول زمان‌بندی
کد خبر: 4150883
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۴

اعلام زمان آزمون مرحله دوم اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم + جدول زمان‌بندی

آزمون مرحله دوم هجدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم شامل آزمون‌های شفاهی از ۱۵ الی ۳۱ تیرماه سال جاری در تمامی استان‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، آزمون مرحله دوم حفظ تخصصی شامل آزمون‌های شفاهی از ۱۵ تا ۳۱ تیر ماه سال جاری در تمامی استان‌ها برگزار می‌شود. در این دوره تمامی مراحل آزمون شفاهی شامل حسن حفظ، صوت و لحن، وقف و ابتدا و تجوید با استفاده از ظرفیت داوران مجاز بومی برگزار می‌شود و سازمان دارالقران صرفاً نقش هدایت و نظارت بر آزمون‌ها را بر عهده دارد.  

حسین تقی‌پور، معاون آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم درباره برگزاری آزمون مرحله دوم ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم گفت: تعداد ۱۰ هزار نفر برای شرکت در مرحله اول آزمون حفظ تخصصی ثبت‌نام کرده‌اند که ۷۱۰۰ نفر پس از قبولی در آزمون کتبی موفق به راهیابی به مرحله دوم شده‌اند. شرکت‌کنندگان طبق جدول زمان‌بندی و مطابق با حوزه‌های امتحانی تعیین شده در استان خود می‌توانند در آزمون‌ها شرکت کنند.

سرپرست معاونت آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم تأکید کرد: شرکت‌کنندگان در سه مقطع ۱۰جزء، ۲۰جزء و کل قرآن کریم آزمون خواهند داد و در صورت کسب حد نصاب و نمره قبولی، مدرک معتبر مدرک حفظ تخصصی را دریافت خواهند کرد.

تقی‌پور ادامه داد: همچنین کسانی که حد نصاب برای مرحله سوم (همتراز فوق لیسانس) را کسب نمایند می‌توانند در آزمون مربوطه که به صورت متمرکز از سوی سازمان دارالقرآن الکریم برگزار خواهد شد، شرکت کنند. زمان آزمون مرحله سوم نیز پس از اعلام نتایج آزمون مرحله دوم اعلام خواهد شد.

یادآور می‌شود آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، مصوبه شماره ۵۷۳ شورای انقلاب فرهنگی بوده و توسط سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود.

جدول زمان و مکان آزمون مرحله دوم

انتهای پیام
captcha