توهین به قرآن اقدامی نابخردانه است
کد خبر: 4151799
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷

توهین به قرآن اقدامی نابخردانه است

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل در واکنش به مجوز داده شده از سوی کشور سوئد به اسلام‌ستیزان، توهین به قرآن کریم را اقدامی تحریک‌آمیز، نابخردانه و غیرقابل قبول خواند.

محکومیت توهین به قرآن کریمبه گزارش ایکنا، به نقل از فرهنگ و ارشاد اردبیل، مهدی طاهری، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل، ۱۱ تیرماه، در واکنش به مجوز (چراغ سبز) داده شده از سوی کشور سوئد به اسلام‌ستیزان برای تکرار اهانت به قرآن کریم اظهار کرد: زمینه‌سازی برای تکرار هتک حرمت مقدسات آسمانی به‌ویژه هم‌زمان با ایام مقدسه امّت اسلامی و نیز تجمع میلیونی مسلمانان در کنگره جهانی حج، اقدامی تحریک‌آمیز، نسنجیده و غیرقابل قبول است.

وی با اشاره به اینکه جهان اسلام اهانت به کتب آسمانی و قرآن کریم را قویا محکوم می‌کند بیان کرد: جامعه قرانی استان و موسسات قرآنی اقدام هتاکانه و توهین‌آمیز و اقدام فرد سوئدی عراقی‌تبار در استکهلم، پایتخت سوئد را محکوم می‌کند. وی تصریح کرد: اجازه دادن در اهانت به مقدسات دینی و قرآن‌کریم با هر توجیهی از سوی کشور سوئد پذیرفته نیست.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اعلام کرد: جامعه قرآنی استان همانند سایر مسلمانان و آزاداندیشان جهان چنین اهانتی را برنمی‌تابد و به شدت آن را محکوم می‌کند.

انتهای پیام
captcha