هتک حرمت قرآن ظلم آشکار به انسانیت است
کد خبر: 4152490
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
قبادی:

هتک حرمت قرآن ظلم آشکار به انسانیت است

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو با اشاره به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، گفت: این حادثه اهانت به دیانت و ظلم آشکار به صلح و انسانیت بود.

مهدی قبادیبه گزارش ایکنا از خوزستان، مهدی قبادی، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو در محفل انس با قرآن و ولایت وزارت نیرو که پیش از ظهر امروز، سه‌شنبه، 13 تیر در اهواز برگزار شد، گفت: خوزستان با داشتن چهره‌های برجسته قرآنی و سابقه هشت ساله دوران دفاع مقدس از هر لحاظ یک الگو در کشور است.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو با اشاره به حادثه هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، گفت: این حادثه اهانت به دیانت، انسانیت و ظلم آشکار به صلح و انسانیت توسط افراد بی‌خرد بود،‌ آنها گمان می‌کنند با این کارها قرآن را ضعیف می‌کنند، اما قرآن روز به روز عزیزتر می‌شود و در بین پیروان ادیان جایگاه خاصی دارد.

قبادی با بیان اینکه قرآن کریم، نسخه شفابخش آلام بشری است، افزود: قرآن برای ما هم درس زندگی؛ کتاب سیاست، کتاب قانون و دستورالعمل مادی و معنوی زندگی بشر است.

جان‌فدای قرآن هستیم

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو با اشاره به موضع‌گیری منفی اروپا نسبت به این اقدام گفت: افرادی که به چنین کاری اقدام می‌کنند، قرآن را نمی‌شناسند، اعجاز قرآن را نفهمیده‌اند. خداوند مکر آنها را به خود برگرداند و آنها را مشمول دعای امام سجاد(ع) قرار دهد که عرضه داشتند: «اَللّهُمَّ اشْغَلِ الظّالِمينَ بِالظّالِمينَ».

وی گفت: همه جان‌فدای قرآن هستیم و قلب ما مالامال از عشق به قرآن است. عذرخواهی که کشور سوئد کرد، کافی نیست، باید براساس عمل شنیعی که صورت گرفته است مجازات شود. دولت سوئد مسئول این رفتار است و قطعاً باید از تکرار آن جلوگیری کند.

قبادی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه فضای قرآنی شکل گرفته در کشور مرهون انقلاب اسلامی و تدابیر حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: استادان بزرگ قرآن در خوزستان و جای جای کشور از رویش‌های انقلاب اسلامی و حاصل جلسات قرآن هستند که با عنایت و تشویق مقام معظم رهبری شکل گرفته‌اند. چنانکه می‌بینیم یکی از جلسات مداوم رهبر انقلاب، دیدار ایشان با قرآنیان است، اینها برای ما درس و بشارت است.

توسعه محافل قرآنی در وزارت نیرو

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو با بیان اینکه باید نسبت به قرآن توجه ویژه داشته باشیم، گفت: این وزارت در این زمینه گام‌های مهمی برداشته است. سال گذشته مسابقات قرآن وزارت نیرو با حضور 6 هزار و 500 نفر در کشور برگزار شد، به طوری که دستگاه برتر مسابقات قرآن شناخته شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مصمم هستیم محافل قرآنی را در وزارت نیرو توسعه دهیم. نسبت به برگزاری کرسی‌های تلاوت و تقویت نخبگان قرآنی در وزارت نیرو همت خواهیم کرد و از شما استمداد می‌طلبیم در این محافل حضور یابید. برای حاکمیت فرهنگ قرآنی، هر یک از ما اخلاق قرآنی را در محیط کاری خود رعایت کنیم. این تأکید رهبر انقلاب است و ما باید در عمل به فرامین رهبر انقلاب پیشرو باشیم.

انتهای پیام
captcha