قطعنامه‌ای مبنی بر ممنوعیت توهین به کتب آسمانی تصویب شود
کد خبر: 4152502
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
ماموستا امجد محمودی:

قطعنامه‌ای مبنی بر ممنوعیت توهین به کتب آسمانی تصویب شود

یکی از علمای اهل سنت کردستان در پی توهین به قرآن در کشور سوئد، گفت: باید از مجامع بین‌الملل در خواست شود تا قطعنامه‌ای مبنی بر ممنوعیت توهین به کتب آسمانی تصویب شود.

توهین بهراه‌پیمایی در پی محکومیت توهین به کتب آسمانی کتب آسمانی

ماموستا امجد محمودی، یکی از علمای دینی استان و امام جماعت مسجد قبای شهرستان مریوان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به توهین به قرآن در کشور سوئد، ضمن محکوم کردن این اقدام سفیهانه از عموم علمای اهل سنت و تشییع خواهان محکوم کردن آن را دارم.

وی افزود: در ایام ذی‌الحجه شاهد گستاخی یک انسان افراطی در کشور سوئد در پی آتش زدن قرآن کریم که در هر قلب انسان مسلمان و موحدی وجود دارد، بودیم. بی‌شک نور تابان اسلام در هر نقطه از این سرزمین روز به روز درخشان‌تر خواهد بود و تاریکی کفر به نور اسلام خواهد درخشید.

این عالم دینی بیان کرد: دشمنان دیرینه اسلام از یهود و منافقان در هر مقطعی از زمان برای کم رنگ کردن دین اسلام از هر ابزاری اعم از رسانه و غیره کوتاهی نکرده‌اند و این عزت اسلام و مسلمین را می‌رساند.

وی ادامه داد: اگر کشور سوئد با این عمل شنیع برخورد نکند وظیفه‌ای متوجه امت اسلامی خواهد شد و آن هم قطع رابطه دیپلماسی با این کشور است چرا که توهین به قرآن، توهین به عموم ادیان الهی است لذا از وزارت امور خارجه خواستار برخورد جدی بوده و اینکه مراتب اعتراض نزدیک به دو میلیارد مسلمان را به مسئولان آن کشور برساند.

ماموستا محمودی افزود: معتقدم با احضار کاردار سوئد در تهران و سایر کشورهای اسلامی کاری به پیش نخواهد رفت بلکه باید از مجامع بین‌الملل و سازمان‌های ملل در خواست شود تا قطعنامه‌ای مبنی بر ممنوعیت توهین به کتب آسمانی تصویب شود.

وی در پایان یادآور شد: قرآن کریم 1445 سال قبل توهین به ادیان آسمانی را بر امت اسلامی ممنوع کرده و تا به امروز از جانب مسلمانان هیچ‌گونه توهینی به مقدسات ادیان گذشته نشده است.

انتهای پیام
captcha