عزم راسخ دادستانی بیرجند برای مبارزه با قاچاق
کد خبر: 4152931
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹

عزم راسخ دادستانی بیرجند برای مبارزه با قاچاق

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند با اشاره به عزم راسخ دادستانی برای مبارزه با قاچاق گفت: اموال توقیف شده باید سریع تعیین تکلیف شود.

حجت الاسلام علی نسایی زهان، دادستان بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام علی نسایی زهان، دادستان بیرجند امروز ۱۴ تیرماه در مراسم امحای کالاهای فاقد مجوز اظهار کرد: در رابطه با قاچاق چه قاچاق سوخت و چه مواد مخدر باید با تدبیر، برنامه ریزی و وضع قوانین بازدارنده موضوع را کاهش داد.

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند بیان کرد: قاچاقیان سوخت از یارانه ای که دولت برای رفاه حال مردم قرار داده است، سو استفاده کرده و آن را خارج از قوانین قاچاق می‌کنند.

نسایی زهایی با بیان اینکه تفاضل قیمت سوخت موجب وسوسه قاچاقچیان می‌شود، گفت: در مورد قاچاق سوخت و کالا همه باید احساس مسئولیت کرده و به نیروی انتظامی در این زمینه یاری برسانند که البته اتفاقات خوبی نیز در این باره صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: اینگونه نیست که در مورد مقابله با ماشین‌های حامل قاچاق سوخت برخی از استان‌ها کم کاری می‌کنند، ما نیز به وظیفه قانونی خود عمل نکنیم.

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند با تأکید بر اینکه عزم ما برای مبارزه با قاچاق راسخ است، بیان کرد: همه مسئولین در خراسان جنوبی در راستای مقابله با قاچاق پای کار هستند.

نسایی زهایی با بیان اینکه وضعیت خراسان‌جنوبی از نظر اقتصادی و درآمد مطلوب نیست، گفت: در این راستا اگر اموال تملیکی اموالی دارد در وهله اول نیازمندان خود استان از آن بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه در مواردی کالاهای اموال تملیکی در خراسان جنوبی به افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد اهدا شده است، بیان کرد: از طرف دیگر اموال قاچاقی که توقیف می‌شود، سریع تعیین تکلیف شود.

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند اظهار کرد: به شهروندان عزیز خراسان جنوبی تأکید می‌کنم تحت هیچ شرایطی به افرادی که در سطح شهر تکدی گری می‌کنند، کمک نکنید چرا که مشکل ساز و ظلم در حق نیازمندان واقعی است. در سال ۱۴۰۱ میزان ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون کالای توقیف شده فروخته و به حساب دولت واریز شد.

انتهای پیام
captcha