۴۲۰ خانواده روستایی خانه‌دار شدند
کد خبر: 4153108
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲
در استان بوشهر

۴۲۰ خانواده روستایی خانه‌دار شدند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: ۴۲۰ خانواده روستایی فاقد مسکن با تحویل ۴۲۰ جلد مالکیت زمین با همکاری اداره‌های منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک، صاحبخانه شدند.

جلسه الحاق زمین به مسکن روستایی

به گزارش ایکنا از بوشهر، علیرضا مقدم، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوشهر، امروز ۱۵ تیر در نشست قرارگاه حدنگاری زمین‌های کشاورزی و مسکونی که با حضور احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهر در محل اداره‌کل ثبت اسناد و املاک مرکز استان برگزار شد، اظهار کرد: در راستای اجرای قانون الحاق و تامین زمین برای آن دسته از روستائیان فاقد مسکن، در آئینی با حضور استاندار بوشهر ۴۲۰ جلد سند مالکیت زمین با همکاری اداره‌های منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک صادر و به‌منظور خانه‌دار شدن خانواده‌های روستایی تحویل بنیاد مسکن این استان شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر با اشاره به این نکته که براساس برنامه‌ریزی انجام شده در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت باید ۷۰۰ هکتار زمین در ۸۴ روستای استان بوشهر به محدوده طرح هادی روستاهای استان بوشهر الحاق شود، افزود: اسناد ۴۲۰ جلد زمین‌های تحویلی در حدود ۴۲ هکتار زمین در روستاهای استان بوشهر است.

وی شناسایی و تامین زمین با همکاری اداره‌های بنیاد مسکن و منابع طبیعی و آبخیزداری در روستاها در راستای طرح ملی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن از جمله برنامه‌های بنیاد مسکن عنوان کرد و گفت: بر این اساس زمین‌ها شناسایی و با کمک منابع طبیعی و آبخیزداری تغییر تحول و فرایند الحاق به محدوده و تفکیک اراضی از سوی بنیاد مسکن و صدور سند از سوی اداره کل ثبت اسناد و املاک باید انجام شود.

مقدم با اشاره به این مطلب که ۹۳ درصد از واحدهای مسکونی روستایی در استان بوشهر سنددار شده‌اند و تاکنون ۷۸ هزار و ۵۷ جلد سند روستایی در استان صادر شده است، اظهار کرد: تلاش می‌شود با همکاری دستگاه‌های اجرایی مسئول زمین‌ها در کمترین زمان آماده و با پرداخت تسهیلات کم‌بهره ۲۰۰ میلیون تومانی روند ساخت و ساز مسکن روستایی ایمن با شتاب انجام و مردم فاقد مسکن با استفاده از این فرصت صاحب خانه شوند.

وی با تاکید بر اینکه استان بوشهر در زمینه صدور سند در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت باید با شتاب بیشتری اقدام کند، اعلام کرد: در زمان حاضر ۱۳ هزار و ۱۹۵ جلد سند شهری با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر صادر شده است. همچنین بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال نیز دوهزار و ۶۰۰ جلد سند روستایی و ۲ هزار جلد سند شهری صادر می‌شود.

محمدرضا بزرگ‌مهر، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر، در این جلسه از اقدامات صورت گرفته برای سند دار کردن اراضی در استان خبرداد و گفت: قراردادی با یک شرکت تنظیم شده که بر اساس آن، نقشه‌برداری و مستندسازی بدون پرداخت هزینه در حال انجام است.

وی با درخواست از کشاورزان برای ارائه مدارک مالکیت خود به این شرکت‌ها که در دهیاری یا بخشداری حضور دارند، افزود: آن‌هایی که زمینشان در روستا دارای سند دفترچه‌ای است می‌توانند بدون پرداخت هزینه سند مالکیت تک‌برگ دریافت کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر بیان کرد: تاکنون برای ۱۱۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان در مدت یکسال سند مالکیت صادر شده است برآورد ما این است که ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی هنوز سند مالکیت تک‌برگ ندارند.

عبدالحسین گرشاسبی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر نیز گفت: در استان بوشهر از سال ۱۳۹۴ مباحثی مرتبط با حدنگاری شروع شد و افزون ۹۹ و نیم درصد از اراضی استان حدنگاری و سند تک‌برگ گرفتند در همین زمینه برنامه اتمام سنددار کردن اراضی در دستور کار قرار دایم که تا پایان سال به اتمام می‌رسد و صددرصد اراضی حدنگاری خواهند داشت.

گرشاسبی افزود: اراضی که در دست اقدام برای سنددار کردن داریم ۸ پلاک در شهرستان دیلم، ۴ پلاک در شهرستان دشتی و ۲ پلاک در شهرستان جم است.

حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha