واقعه غدیر باید همانند فرهنگ عاشورا در جامعه گسترش یابد
کد خبر: 4153248
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳

واقعه غدیر باید همانند فرهنگ عاشورا در جامعه گسترش یابد

امام جمعه بجنورد گفت: واقعه غدیر باید همانند فرهنگ عاشورا که مردم خود را وقف امام حسین (ع) کرده اند، پررنگ و گسترش یابد.

حجت الاسلام رضا نوری، امام جمعه بجنوردبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری، امام جمعه بجنورد امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نمازجمعه بجنورد با بیان اینکه واقعه غدیر باید در جامعه تبیین شود، اظهارکرد: عید غدیر از بزرگترین اعیاد است و در آموزه های دینی به مهم بودن این عید بسیار تاکید شده است.

وی با اشاره به اینکه مساله غدیر باید مثل فرهنگ عاشورا که مردم خود را وقف امام حسین (ع) کرده اند، پررنگ و گسترش یابد، افزود: امامت و ولایت جامعه را به سمت تعالی و عقاید راستین سوق می‌دهد.

وی ادامه داد: پیامبران و امامان عدالت را در جامعه گسترش دادند و همچون مردم زندگی کردند اما آنگاه که مدیریت به دست مقام پرستان افتاد، این رهبران جنگ و فساد در جامعه ایجاد کردند.

نوری تصریح کرد: حضرت علی(ع) مدیریت آسمانی داشت و این نوع مدیریت حافظ دین، ارزش ها، اعتقادات و حتی جغرافیای مرزها است.

وی با اشاره به ۲۱ تیر ماه روز عفاف و حجاب و کشتار مردم توسط رضا خان هزاران در مسجد گوهرشاد نیز ، گفت: در دو مقطع زمان رضا خان و یکی در حال حاضر حمله سنگینی به عفاف حجاب شده است.

وی با بیان اینکه راهبرد هر دو مقطع و مرکز فرماندهی نیز در هر دو زمان یکی بوده است، افزود: مرکز فرماندهی علیه عفاف و حجاب غرب بوده، تاکتیک و روش تغییر کرده است اما هدف همان است.

وی تصریح کرد: امروز وضعیت هجمه علیه حجاب بسیار بیشتر از گذشته است، آن زمان با زور سرنیزه بود و امروز با کار فرهنگی و فضای مجازی این مهم انجام می شود.

 نوری با بیان اینکه هر کسی که امروز از بی‌حجابی حمایت و آن را تبلیغ کنید آب در آسیاب دشمن ریخته است، گفت: اولین سود عفاف و حجاب به خود شخص می‌رسد و سپس جامعه نیز منتفع می‌شود.

امام جمعه بجنورد گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر واجب دینی است و ترک این فریضه گناه کبیره به شمار می‌رود.

انتهای پیام
captcha