اجرای محافل قرآنی در محاصره بادهای 120 روزه + عکس
کد خبر: 4153340
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۸

اجرای محافل قرآنی در محاصره بادهای 120 روزه + عکس

محافل انس با قرآن کاروان قرآنی اعزامی به مناطق مرزی استان سیستان و بلوچستان جمعه 16 تیرماه ادامه یافت. این محافل در حالی برگزار می‌شود که شهرستان‌های میزبان کاروان قرآنی از یازدهم تیرماه درگیر طوفان شن شده‌اند.

ادامه محافل قرآنی در مناطق مرزی سیستان و بلوچستان در میان طوفان شن + عکس

به گزارش ایکنا، اعضای کاروان قرآنی اعزامی به مناطق مرزی استان سیستان و بلوچستان که از 14 تیرماه عازم این مناطق شده‌اند، روز 16 تیرماه با حضور در شهرستان زابل به اجرای برنامه با حضور اقشار مختلف مردم پرداختند. 

در یکی از این محافل که صبح روز جمعه و در محل مصلای زابل برگزار شد، جعفر فردی، قاری بین‌المللی و محمدرضا زاهدی، حافظ کل قرآن کریم به اجرای برنامه پرداختند. اجرای این محافل را مهدی صفری، از مجریان شبکه قرآن و معارف سیما بر عهده دارد.

در این محفل که با پخش زنده تلویزیونی از شبکه استان سیستان و بلوچستان هم همراه بود، اعضای کاروان در دو نوبت قبل از نماز جمعه و بعد از آن به اجرای برنامه پرداختند.

از جمله مهمانان و برنامه‌های محافل، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی عزیزی، امام جمعه زابل و تکریم قاریان و حافظان بود. با توجه به ازدحام مردم در برنامه صبح، اجرای برنامه پرسش و پاسخ از حافظ قرآن آنگونه که باید و شاید پیش نرفت و به درخواست امام جمعه زابل مقرر شد، این برنامه بعد از برپایی نماز جمعه ادامه یابد تا محمدرضا زاهدی به سؤالات حاضران پاسخ دهد. 

این محافل به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که تلاوت‌ها و ارائه محفوظات با محوریت غدیر خم و حضرت علی(ع) باشد و بیشتر آیاتی انتخاب می‌شود که مشخصاً در شأن این امام همام تفسیر شده است.  

این کاروان در حالی از چهاردهم تیرماه عازم مناطق مرزی استان سیستان و بلوچستان شده است که این استان در روزهای اخیر درگیر بادهای 120 روزه و بروز طوفان شده است. 

مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان طی روزهای گذشته اعلام کرده بود که وزش بادهای 120 روزه در منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال استان مجموع مراجعان به مراکز درمانی منطقه را از 11 تیرماه تاکنون به 1010 نفر رسانده است.

کاروان قرآنی اعزامی به مناطق مرزی استان سیستان و بلوچستان تا 18 تیرماه در شهرستان‌های زابل، هیرمند، زهک و نیمروز به اجرای برنامه می‌پردازند. 

انتهای پیام
captcha