عاشقان پیاده‌روی اربعین زودتر پاسپورت بگیرند
کد خبر: 4153501
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۵

عاشقان پیاده‌روی اربعین زودتر پاسپورت بگیرند

همه ساله در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی یکی از مشکلات بزرگی که برای مردم پیش می‌آید آماده نبودن گذرنامه زائران و ازدحام بسیار زیاد برای دریافت پاسپورت است، بنابراین بهتر است علاقه‌مندان هرچه زودتر اقدام به گرفتن پاسپورت کنند.

یک شنبه/ عاشقان پیاده‌روی اربعین زودتر پاسپورت بگیرندبه گزارش ایکنا، تجربه ثابت کرده است که بسیاری از زائران پیاده‌روی اربعین که به دلیل شرایط شغلی، خانوادگی یا مالی خود حتی یک درصد هم فکر نمی‌کردند راهی پیاده‌روی اربعین شوند، به یکباره خود را در صف طولانی و اضطراب و نگرانی دریافت گذرنامه دیده‌اند و حتی متأسفانه به دلیل ازدحام بسیار زیاد و تقاضای بالا، گذرنامه آنها به موقع آماده نشده و نتوانسته‌اند راهی این زیارت معنوی شوند.

متأسفانه همه ساله در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی یکی از مشکلات بزرگی که برای مردم پیش می‌آید آماده نبودن گذرنامه زائران و ازدحام بسیار زیاد برای دریافت پاسپورت است و از آنجایی که بسیاری از مردم به جز زیارت اربعین و سفر به عراق، هدف دیگری از گرفتن گذرنامه ندارند، در سال‌های قبل وزارت کشور اقدام به صدور برگه‌های عبور برای سفر به عراق کرد.

صدور این برگه‌های عبور برای اینکه توسط دستگاه‌های تشخیص هویت عراق به طور دقیق قابل شناسایی نبود، از سوی دولت عراق مورد انتقاد قرار گرفت. همین موضوع نیز باعث شد وزارت کشور و ستاد مرکزی اربعین تصمیم بگیرند، گذرنامه‌های زیارتی ویژه زیارت عتبات عراق طراحی کند.

مزیت این گذرنامه‌ها کمتر بودن هزینه صدور آنها اعلام شده اما در آستانه ماه محرم و در حالی که فرصت چندانی برای برنامه‌ریزی تا اربعین باقی نمانده است، دولت عراق اعلام کرده برخلاف توافق قبلی گذرنامه‌های زیارت را برای ورود به این کشور نمی‌پذیرد و از آنجایی که رایزنی‌ها در این خصوص هنوز ادامه داد و فرصت کمی نیز تا اربعین باقی مانده است، بهتر است عاشقان زیارت اربعین هرچه سریع‌تر برای دریافت گذرنامه بین‌‌المللی یا تمدید آن اقدام کنند و منتظر اتفاق‌‌‌ها و تصمیم‌های دقیقه آخر نباشند.

البته باید یادآوری کرد که درخواست گذرنامه هفته گذشته اینترنتی شد و متقاضیان با نصب نرم‌افزار «پلیس من» می‌توانند در کمتر از یک هفته گذرنامه خود را درب منزل دریافت کنند در حالی که پیش‌تر برای درخواست صدور یا تمدید گذرنامه نیاز بود افراد به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنند که دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست.

انتهای پیام
captcha