دستورالعمل‌ عفاف و حجاب به مراکز تاریخی و گردشگری لرستان ابلاغ شد
کد خبر: 4153673
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸

دستورالعمل‌ عفاف و حجاب به مراکز تاریخی و گردشگری لرستان ابلاغ شد

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان از تشکیل شورای عفاف و حجاب در این اداره‌کل خبر داد و گفت: دستورالعمل‌ عفاف و حجاب به تمامی تأسیسات و صنایع وابسته و همچنین مراکز تاریخی و گردشگری استان ابلاغ شده و بر رعایت آن نیز نظارت خواهد شد.

شورای حجاب و عفاف میراث فرهنگی لرستانبه‌ گزارش ایکنا، به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، عطا حسن‌پور، مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، امروز، 18 تیرماه در یک گفت‌وگوی خبری از تشکیل شورای عفاف و حجاب در این اداره‌کل خبر داد و گفت: شورای عفاف و حجاب با هدف نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در اماکن تاریخی و گردشگری لرستان تشکیل شده است.

وی افزود: موضوع عفاف و حجاب یک موضوع فرابخشی و فرادستگاهی‌ است و همه آحاد مختلف مردم و دستگاه‌های اداری موظف هستند به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بپردازند.

حسن‌پور با بیان اینکه عفاف و حجاب از نتایج و مظاهر ایمان و تقواست و برای تقویت آن باید به تحکیم ایمان و تقویت باورهای دینی افراد جامعه توجه شود، ادامه داد: در توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید بر فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و تبلیغی تأکید و فضای اجتماعی و فرهنگی جامعه به نحوی ساخته شود که افراد به‌صورت طبیعی در آن به رعایت عفاف و حجاب رغبت کنند.

وی گفت: دستورالعمل‌ عفاف و حجاب به تمامی تأسیسات و صنایع وابسته و همچنین مراکز تاریخی و گردشگری استان ابلاغ شده و بر رعایت آن نیز نظارت خواهد شد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان اضافه کرد: تاکنون در این خصوص جلساتی با راهنمایان و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان برگزار و نکات لازم یادآوری شده و با افراد متخلف در این زمینه برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha